دوشنبه 16 مهر 1403

علی باقری: دولت کانادا به تنها ناقض حقوق بشر ملت ایران و ایرانیان مقیم این کشور تبدیل شده است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
علی باقری: دولت کانادا به تنها ناقض حقوق بشر ملت ایران و ایرانیان مقیم این کشور تبدیل شده است + فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ستاد انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور، با اشاره به فراهم شدن فضای مناسب برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور، اظهار داشت: فضای بسیار خوبی در خارج از کشور برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و امن فراهم شد. وی با تشکر از همکاری دولت‌های میزبان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، افزود: همه دولت‌های دیگر که میزبان...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ستاد انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور، با اشاره به فراهم شدن فضای مناسب برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور، اظهار داشت: فضای بسیار خوبی در خارج از کشور برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و امن فراهم شد.

وی با تشکر از همکاری دولت‌های میزبان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، افزود: همه دولت‌های دیگر که میزبان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران بودند، همراهی بسیار خوبی را با نمایندگی‌های ما چه در مراکز کشور و چه در شهرهای دیگری که ما کنسولگری داشتیم، داشتند و این جای تقدیر و سپاس دارد.

سرپرست وزارت امور خارجه با انتقاد از دولت کانادا به دلیل عدم اجازه برگزاری انتخابات، تصریح کرد: تنها یک دولت اجازه برگزاری انتخابات را نداد، آن هم دولت کانادا بود. دولتی که دیروز با الصاق یک برچسب نامربوط به سپاه پاسداران عزیز، پیمان راهبردی خودش را با تروریست‌ها اعلام کرد، امروز در کنار دیگر ناقضان حقوق بشر مردم ایران قرار گرفته و به تنها ناقض حقوق بشر ملت ایران و ایرانیان عزیز مقیم کانادا تبدیل شده است. دولت کانادا اجازه نداد مردم ایران از ایرانیان عزیزی که در کانادا زندگی می‌کنند، بتوانند از این حق طبیعی بهره‌مند شوند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر برای فراهم کردن زمینه‌های حضور و مشارکت بیشتر ایرانیان خارج از کشور در انتخابات‌های آینده، گفت: ما در وزارت خارجه با همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان باید تلاش بیشتری بکنیم تا زمینه‌های حضور و مشارکت بیشتر ایرانیان خارج از کشور را در انتخابات‌های دیگر پیش رو فراهم کنیم. ان‌شاءالله تجربه امروز تجربه مفیدی خواهد بود که امکانات و ظرفیت‌های بیشتری بسیج شود، چه از ساحت قوانین و چه از ساحت ظرفیت‌های دیگری که باید تعبیه و فاهم شود تا ایرانیان عزیز در هر نقطه از جهان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای و با صرف کمترین زمان ممکن در کنار سایر مردم ایران در داخل در این جشن ملی و جشنواره مردم‌سالاری اسلامی مشارکت کنند. انتهای پیام /