پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

علی نصیریان: شنگله از دوستان صمیمی و نازنین من بود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
علی نصیریان: شنگله از دوستان صمیمی و نازنین من بود

ایران تئاتر نوشت: علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، زنده‌یاد اسماعیل شنگله را یکی از صمیمی‌ترین دوستان خود دانست و از درگذشت این هنرمند که شامگاه جمعه 24 تیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از میان ما رفت، ابراز تاسف کرد.

اسماعیل شنگله که دیشب (جمعه 24 تیر) درگذشت، از نخستین گروه هنرمندان تئاتر بود که در اواخر دهه 30 خورشیدی به اداره هنرهای دراماتیک پیوست.

علی نصیریان که از دوستان و همکاران قدیمی شنگله است و چون او، کارش را از گروه‌های خصوصی تئاتر آغاز کرده و در اداره هنرهای دراماتیک ادامه داده، در گفت‌وگو با ایران تئاتر، یاد این بازیگر پیشکسوت را زنده کرد.

نصیریان با اشاره به این‌که اسماعیل شنگله، یکی از هم دوره‌ای‌های نازنین او در اداره تئاتر بوده است، گفت: «من در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 خورشیدی، افتخار داشتم که در چند تله‌تئاتر که کارگردانی کردم و از تلویزیون خصوصی ایران پخش شد، از هنرنمایی اسماعیل شنگله بهره بردم.»

این نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت ادامه داد: «او از دوستان نازنین و تحصیل کرده در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی وین بود که پس از بازگشت به وطن، نمایش «کُلُمپ» را کارگردانی کرد و من در آن به ایفای نقش پرداختم.»

علی نصیریان در پایان گفت: «اسماعیل شنگله یکی از یاران صمیمی و نازنین من بود و از درگذشت ایشان بسیار متاسفم.»

علی نصیریان و اسماعیل شنگله در یک تئاتر تلویزیونی (حدود سال 1340)

57247

کد خبر 1651781
علی نصیریان: شنگله از دوستان صمیمی و نازنین من بود 2