جمعه 8 تیر 1403

عمر چلیک

عمر چلیک

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - آنکارا - مراسم عزاداری روز عاشورا در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنکارا، استانبول، ایغدیر و قارص، مرسین، بورسا و ازمیر روز یکشنبه برگزار شد و مردم سوگوار در گروه‌های منظم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان ضمن سینه زنی، اشک ماتم ریختند.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - آنکارا - فخرالدین آلتون رییس دایره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه سخنان جو بایدن نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مورد ترکیه که ماهها قبل ایراد و به تازگی افشا شده است را غیرقابل قبول خواند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا _ سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: توافق عادی سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل ترور سیاسی مسئله فلسطین است.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - آنکارا - قرارداد خیانت بار امارات و رژیم اشغالگر قدس در زمینه به اصطلاح عادی سازی روابط به موازات بسیاری کشورها در ترکیه نیز با واکنش بسیار جدی مواجه شد.

خبرگزاری دانا

وزیر دفاع ترکیه با هشدارمجدد به یونان گفت که در صورت نبرد این کشور با نیروهای مسلح ترکیه، این یونان است که آسیب می‌بیند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «محمد طاهر سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار مجازات نیروهای "خلیفه حفتر" به خاطر حمله موشکی به سفارتخانه‌های ترکیه و اقامتگاه سفیر ایتالیا در طرابلس شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «عمر چلیک» سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» ترکیه روز سه‌شنبه به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» درباره حمله به هیأت‌های اعزامی ترکیه در لیبی هشدار داد و تأکید کرد که آنکارا پاسخ متقابل خواهد داد.

وب‌گاه فرارو

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به کشته شدن سه نظامی این کشور در ادلب سوریه مدعی شد که روند به نفع آنکارا تغییر پیدا کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم ترکیه، «عدالت و توسعه»، با رفع اتهام کردن از آنکارا حول نقض توافق سوچی، دولت سوریه را به نقض آتش‌بس در ادلب متهم کرد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چلیک طی نشست خبری در آنکارا مدعی شد ترکیه بر عکس دولت سوریه، به هیچ وقت توافق با روسیه موسوم به توافق سوچی حول استان ادلب را نقض نکرده است. وی در ادامه اتهام‌زنی‌های اخیر...

وب‌گاه خبر آنلاین

تصمیم قتل شترها در استرالیا بار دیگر حواشی زیادی به وجود آورده است، موافقان می‌گویند با این کار جلوی خطرات زیادی را گرفتند و مخالفین هم از راه حل‌های دیگر صحبت می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ارتباط با شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران گفت که این موضوع تاثیر مستقیم بر توازن در خاورمیانه و روابط بین‌المللی می‌گذارد.

خبرگزاری ایرنا

آنکارا - ایرنا - رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که در نشست امنیتی مقامات بلندپایه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، رویدادهای اخیر منطقه از جمله حادثه شهادت سردار سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، تحولات عراق، آخرین وضعیت لیبی و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.