شنبه 15 اردیبهشت 1403

عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات جلسه امروز (یکشنبه 4 دی ماه) کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: در ابتدای نشست امروز مسئولان قرآنی (دولتی و غیردولتی) گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در ادامه این جلسه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری حضور داشتند و گزارشی از عملکرد شش ماهه خود را به استماع اعضای کمیسیون رساندند؛ این سازمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری از تئاتر و سینما گرفته تا تولیدات فیلم‌های کودک و نوجوانان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: لازم و ضروری است سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری عملکرد مردمی‌تری در بخش‌های فرهنگی داشته باشند، همچنین نمایندگان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در این جلسه عنوان کرده‌اند.

راستینه تصریح کرد: ضرورت توجه به تولیدات آثار اثربخش در برابر تولید محتوای شبکه‌های معاند، از پیشنهادات مشترک اعضای کمیسیون در این جلسه بود. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا اقداماتی از قیبل ایجاد شبکه‌های فرهنگی کنشگرانه در میان جوانان و نوجوان را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست اعتبارات فرهنگ و هنر که دغدغه مسئولان و اعضای کمیسیون بود، مورد بررسی قرار گرفت که متأسفانه در لایحه بودجه هر ساله به این موضوع توجه چندانی نمی‌شود؛ با توجه به عملکرد رسانه‌های خارجی لازم و ضروری است در لایحه بودجه سال 1402 توجه ویژه‌ای به اعتبارات فرهنگ و هنر شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید قرآن تبلیغات اسلامی کمیسیون فرهنگی راستینه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است