شنبه 29 اردیبهشت 1403

عملکرد دولت سیزدهم امید را به مردم بازگرداند / تحول اقتصادی در دولت جدید در راستای منافع ملت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عملکرد دولت سیزدهم امید را به مردم بازگرداند / تحول اقتصادی در دولت جدید در راستای منافع ملت است

محمدرضا سبزعلی پور گفت: کاروان دولت جدید حرکت خود را در جهت امید آفرینی و گشایش اقتصادی کشور آغاز کرده و قطعا باعث ایجاد امید در بین ملت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا سبزعلی پور تحلیلگراقتصادی و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران درگفتگو با خبرنگار مرآتدر رابطه با گام های اقتصادی موثر دولت سیزدهم گفت: کاروان دولت جدید حرکت خود را در جهت امید آفرینی و گشایش اقتصادی کشور آغاز کرده است و البته دولت سیزدهم کشور را در شرایط بسیار وخیم اقتصادی و با کسری بودجه 6 ماهه خزانه تحویل گرفته است.

سبزعلی پور در ادامه اذعان کرد: حضور بدون واسطه رئیس دولت در بین مردم بدون ترس از بیماری کرونا در وهله نخست باعث ایجاد امید در بین ملت می شود که به موجب این امر پس از سال ها شکاف میان دولت و ملت برداشته و اعتماد مردم به دولت دوباره احیا شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم میراث دار ویرانه ای از دولت قبلی است، بیان کرد: شخص رئیس جمهور و کابینه وی تمام سعی خود را در جهت تنظیم بازار انجام داده است، اما متاسفانه مواردی از دولت قبلی به ارث رسیده که به سادگی قابل رفع نیست و باید با واردات در زمینه خوراک دام وطیور و کالاهای اساسی تلاش شود تا اوضاع سروسامان یابد.

این تحلیل گر اقتصادی ابراز کرد: متاسفانه در این بین یکسری سو استفاده کرده و باعث آشفتگی مردم شده اند و البته دولت با همین امکانات توانسته اقدامات موثری را انجام دهد.

سبزعلی پور با اشاره به اقدامات موثر انجام گرفته در عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی نیز اظهار کرد: خوشبختانه در این زمینه مذاکرات با روند مثبتی با عربستان انجام گرفته و قطعا در زمینه ایجاد آرامش منطقه می تواند بسیار موثر باشد.

این تحلیلگر اقتصادی عضویت ایران در پیمان شانگهای را نیز افق جدیدی در تحول آینده اقتصادی ایران دانست وافزود: عضویت ایران در این پیمان درست در زمانیکه کشورهای استکباری به دنبال منزوی کردن ما هستند می تواند فرصت بسیارخوبی برای ارتباط و ایجاد بستر اقتصادی با دنیای شرق باشد.

وی همچنین با بیان اینکه ارز 4200تومانی رانتی بود که در دولت قبلی به نفع گروه های خاصی انجام گرفته بود، عنوان کرد: امیدوار هستیم ثمره ارز ترجیحی با نظارت دقیق به تولید کننده برسد و باید حذف ان به صورت گام به گام و تدریجی انجام شود تا موجب تورم در جامعه نشود.

انتهای پیام /