یک‌شنبه 8 مهر 1403

عملیات اجرایی فاز توسعه‌ای کارخانه اشجع باتری اردبیل آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عملیات اجرایی فاز توسعه‌ای کارخانه اشجع باتری اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - عملیات اجرایی فاز توسعه ای (4و 5) کارخانه اشجع باتری روز سه‌شنبه با حضور حضور معاون علمی وفناوری رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این پروژه با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریالی و ایجاد زمینه اشتغال 150 نفر تا 9 ماه آبنده به بهره‌برداری می‌رسد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این آیین حمایت دولت از شرکت‌های کارآفرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت از واحدهای تولیدی با ارایه تسهیلات کم‌بهره حمایت می‌کند.

وی افزود: در سال جهش تولید، اشتغال مولد و پایدار در دستور کار قرار گرفته و همه مدیران موظف هستند از واحدهای تولید ی و صنعتی بویژه دانش بنیان‌ها حمایت کنند.

کارخانه اشجع باتری تنها مجموعه تولیدی در کشور می‌باشد که از صفر تا 100 درصد تولید و فروش را به صورت عمده و خرد انجام داده و با فعال‌سازی واحد D&R و استفاده از دانش فنی آلمان و ترکیه در تلاش است تا باطری صنعتی، مخابراتی و حتی خودروهای برقی را تولید و روانه بازار کرده و 30درصد از محصول خود را روانه بازارهای خارجی کند.

این کارخانه دی ماه پارسال در جریان سفر رییس جمهوری در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و با صرف بیش ازیک هزار و 500 میلیارد بهره برداری رسید.

با راه اندازی این واحد تولیدی ضمن افزایش تولید و تامین نیاز داخلی باتری انواع خودرو، از خروج سالیانه سه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده که این مبلغ با تکمیل ظرفیت کارخانه 20 میلیون دلار خواهد بود.

ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک میلیون عدد باطری خودرو است که در فازهای اول، دوم و سوم برای 300 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ستاری روز سه‌شنبه همچنین از کارخانه شیمی پژوهان، شیرآلات صنعتی، اشجع باتری و شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل بازدید کرد.

در این سفر عملیات اجرایی ساختمان پارک علم و فناوری استان اردبیل شروع می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*