شنبه 31 شهریور 1403

غبارروبی مزار شهدای گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
غبارروبی مزار شهدای گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از برگزاری و اجرای ده‌ها عنوان ویژه‌برنامه در سطح مناطق مختلف پایتخت به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: غبارروبی و اهدای گل به مزار شهدای گمنام، تجدید میثاق با شهدا از برنامه این هفته محسوب می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی حسن‌زاده؛ مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران، ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هدف از این برنامه‌ها جلب توجه افکار عمومی به اهمیت دفاع مقدس، تحکیم اراده برای دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقدس ایران و بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است.

وی افزود: فضاسازی حجمی در ورودی ساختمان‌ها و برپایی نمایشگاه تصاویر و اسناد کمک‌های شهرداری تهران به جبهه‌های جنگ توسط معاونت‌ها و حوزه‌های تابعه بسیج شهرداری از جمله اقدامات مهمی است که در این هفته عملیاتی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران همچنین تأکید کرد: تعمیق و نشر فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نوجوان، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، و ترویج شعارهای انقلابی و اسلامی با رویکرد بسیجی از دیگر اهدافی است که در هفته دفاع مقدس امسال پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این برنامه‌ها، رویکردهایی همچون فضاسازی بصری مناسب شهر تهران و ساختمان‌های ستادی مناطق، تکریم ایثارگران، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس و خانواده‌های آنان، مشارکت همگانی کارکنان و بسیجیان شهرداری تهران در برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس، و ترویج روحیه جهادی و بسیجی رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل آینده مدنظر قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری همچون تقدیر از جانبازان و رزمندگان شاغل در مناطق، غبارروبی و اهدای گل به مزار شهدای گمنام، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، و برپایی نمایشگاه عکس‌های اسناد کمک‌های شهرداری تهران به جبهه‌ها در ساختمان‌های مختلف از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

رژه 31 شهریور نیروهای مسلح در تهران برگزار شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های ابتکاری اشاره کرد که با هدف انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به نسل نوجوان برنامه‌ریزی شده‌اند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری شب شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتب مربوط به دفاع مقدس و تجلیل از مؤلفان برتر این حوزه، بازدید و سرکشی از پایگاه‌های تابعه، و برگزاری آیین‌های خانوادگی برای بزرگداشت خانواده‌های شهدا اشاره کرد.

به گفته حسن‌زاده، در این هفته برنامه‌های ورزشی نیز برای کارکنان شهرداری تهران برگزار خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به دوشنبه‌های ورزشی و مسابقات ورزشی ویژه کارکنان اشاره کرد. همچنین رویداد بزرگی برای تولید محتوا در فضای مجازی آغاز خواهد شد که اختتامیه آن در هفته بسیج برگزار می‌شود و مراسم رونمایی از پوستر این رویداد در هفته دفاع مقدس صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، طراحی پرتابل‌ها و سازه‌های عرشه پل‌های شهر تهران با موضوع دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از رونمایی سایت جدید سازمان بسیج شهرداری تهران، انتشار نشریه الکترونیک با محوریت هفته دفاع مقدس، افتتاح ورودی جدید ساختمان و نمازخانه سازمان بسیج، و اسکن و چاپ باکیفیت اسناد کمک‌های شهرداری به جبهه‌ها خبر داد. این اسناد به معاونت فرهنگی سازمان تحویل و در ساختمان شورا و شهرداری مرکز به نمایش گذاشته خواهند شد.

حسن‌زاده اضافه کرد: دیدار با جانبازان در آسایشگاه‌ها، فضاسازی ساختمان ستاد، تقدیر از اعضای رزمنده شورای شهر تهران با اهدای تندیس و رونمایی از کتاب کودک و نوجوان با محوریت دفاع مقدس، تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس، و رونمایی از دیوارنگار جدید با موضوع غزه و فلسطین از دیگر برنامه‌هایی است که توسط معاونت‌ها و حوزه‌های تابعه سازمان بسیج شهرداری تهران در این هفته اجرا خواهد شد.