شنبه 1 اردیبهشت 1403

غریب آبادی: آژانس در ساز و کارهای محرمانگی خود بازنگری کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
غریب آبادی: آژانس در ساز و کارهای محرمانگی خود بازنگری کند

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس باید سازوکار‌های محرمانگی خود و استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال درز گزارش امروز (جمعه) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رسانه‌ها در مورد برنامه جمهوری اسلامی ایران برای نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های جدید در نطنز، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس به آن واکنش نشان داد.

غریب آبادی امشب در توئیتی در این خصوص نوشت: گزارش محرمانه امروز آژانس که حاوی محتویات نامه محرمانه ایران است، بلافاصله و حتی قبل از اینکه اعضای شورای حکام نیز بتوانند آن را رهگیری کنند، در رسانه‌ها ظاهر شد.

وی افزود: آژانس صرفا در رابطه با بروزرسانی تحولات مسئولیت ندارد، بلکه باید حفاظت از اطلاعات محرمانه پادمانی کشور میزبان را نیز تضمین کند.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: اگر قرار باشد باز هم آژانس و کشور‌های عضو در خصوص این شکاف در امور محرمانگی تحت انتقاد قرار نگیرند، آژانس باید سازوکار‌های محرمانگی خود و از جمله استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

گفتنی است، خبرگزاری رویترز امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که ایران به اطلاع دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل رسانده که قصد نصب سه آبشار دیگر از سانتریفیوژ‌های پیشرفته IR 2 m در تأسیسات غنی سازی نطنز را دارد.

انتهای پیام /