شنبه 29 اردیبهشت 1403

فارس‌من | داوطلبان کارشناسی ارشد دلایل خود برای تعویق آزمون را اعلام کردند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس‌من | داوطلبان کارشناسی ارشد دلایل خود برای تعویق آزمون را اعلام کردند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حدود 4 هزار نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 با ثبت درخواست خود در سامانه فارس من، خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت بهداشت و علوم شدند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ما از رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر علوم، معاون وزیر کشور و رئیس کمیته اجتماعی و امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌خواهیم برای تعویق آزمون کارشناسی ارشد مساعدت کنند.

وی با ذکر دلایل خود برای اعلام این درخواست، اظهار داشت: ما جمعی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای درخواست تعویق آزمون کارشناسی ارشد هشت دلیل داریم؛ اول اینکه حداقل فاصله یک ساله بین دو آزمون متوالی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است که در این آزمون این فاصله به 10 ماه کاهش یافته و همچنین تلاقی ماه مبارک رمضان با زمان مطالعه و ایجاد تبعیض بین روزه‌داران و غیر روزه‌داران دلیل دیگر ماست که خود تخطی از بند 9 اصل سوم قانون اساسی است.

سردبیر سوژه فارس من عنوان کرد: پس از برگزاری کنکور دکتری 1401 تصاویر بسیاری توسط خبرگزاری‌های رسمی ایران و وبسایت‌های دانشگاه‌های داخلی منتشر شد که حاکی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور بود، پس از آن دکتر مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت طی نامه شماره د4494123 مورخ 11 اسفند 1400 خواستار پیگیری این موضوع از معاونت بهداشت این وزارتخانه شد. با توجه به احتمال وقوع دوباره این فاجعه و عدم تضمین سلامت جان داوطلبان خواستار تعویق کنکور ارشد 1401 در صورت وجود حتی یک شهر قرمز به زمان ایمن‌تری هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری آزمون در روزهای 28 و 29 و 30 اردیبهشت وزارت علوم و 5 و 6 خرداد وزارت بهداشت و تداخل زمانی با امتحانات عملی دانشگاه، برگزاری آزمون برای دانشجویان ترم آخر ایجاد مشکل می‌کند و با توجه به اینکه در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد صحبتی از حضوری شدن کلاس‌ها و دانشگاه نبود لذا تعداد کثیری از دانشجویان ترم آخری و غیر بومی، محل زندگی خود را به عنوان محل آزمون انتخاب کرده اند لذا با تداخل با کلاس ها و امتحانات دانشگاهی امکان جابه جایی برای تعداد زیادی از دانشجویان غیر بومی به منظور شرکت در امتحان و بازگشت به محل دانشگاه را عملا غیر ممکن می سازد.

سردبیر سوژه فارس من عنوان کرد: برگزاری کنکور در روز چهارشنبه که روز آموزشی در دانشگاه محسوب می‌شود و تداخل آن با برنامه کلاسهای دانشگاه یا امتحانات عملی دانشگاه‌ها، فاصله زمانی کم بین آزمونهای وزارت علوم و وزارت بهداشت که کمتر از یک هفته است و عدم تزریق دوز 3 در اکثریت جامعه و بین داوطلبان و خانواده‌هایشان از دیگر دلایل ما برای اعلام درخواست تعویق کنکور است.

وی گفت: ما خواهشمندیم با ایجاد فاصله زمانی مناسب و جابجایی زمان کنکور ارشد حداقل یک ماه به منظور رعایت نکات فوق و ایجاد عدالت بین داوطلبان و تضمین حفظ سلامت داوطلبان، کنکور ارشد در بازه زمانی مناسب تر برگزار شود. انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور سازمان سنجش آموزش کشور فارس من آزمون کارشناسی ارشد تعویق آزمون کارشناسی ارشد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است