شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

روز گذشته نطق پیش از دستور مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در صحن علنی با موضوع «قرارداد 2/5 میلیارد یورویی شهرداری با چین برای ورود خودرو‌های چینی» اختلافات اصولگرایان را بیش از پیش نمایان کرد و در نهایت به تخریب اصلاح‌طلبان هم رسید.

نخستین کاروان‌های حج تمتع 1402 بامداد امروز (3 خرداد) از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد مدینه منوره شدند. زائران کشورمان در بدو ورود در فرودگاه مدینه با گل و گلاب مورد استقبال قرار گرفتند و سپس راهی هتل‌های خود شدند و در محل اسکان خود نیز با گل، شیرینی و خرما استقبال شدند.

مدیرعامل سازمان پسماند عنوان کرد: «هر نوع خرید و فروش زباله‌های شهری جرم است و ضایعات‌فروشی‌هایی که زباله‌های شهری را خریداری کنند پلمب می‌شوند. تاکنون حدود 80 گاراژ که در کار خرید و فروش زباله‌های شهری بودند طبق دستور قضایی پلمب شده است؛ از سوی دیگر، ناظران پسماند هم در خروجی بزرگراه‌ها حضور دارند و ماشین‌های غیرمجاز حمل زباله شهری را توقیف می‌کنند.»

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ به پیمانکاران هشدار داد که در مناطق عمرانی از چراغ های پرنور و شبرنگ استفاده کنند تا در شب‌ها نیز قابل رویت باشند و از وقوع تصادفات جلوگیری کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیران کل محیط زیست استان‌ها دستور داد که نظارت جدی و مستمری بر فعالیت باغ وحش ها داشته باشند و هرگونه جابه‌جایی جانوران وحشی در باغ وحش‌ها باید با اجازه کتبی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود.

سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: در سال‌های آینده امتحانات نهایی وزارت آموزش و پرورش ذیل طراحی و مدیریت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است. البته برای طراحی روش‌های اجرا با وزارت آموزش و پرورش تعامل خواهیم داشت، اما مسئولیت برگزاری امتحانات نهایی به طور کامل بر عهده سازمان ملی سنجش است.

بنا به اعلام رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین و علوم زیستی جهاد دانشگاهی، امروزه بیش‌از 100 مرکز درمان ناباروری در کشور وجود دارد و باید گفت که به‌طور قطع و به‌یقین تمام انواع ناباروری قابل درمان است، به‌طوری‌که حتی خانم‌های نابارور تا 49 سالگی می‌توانند به مراکز درمان ناباروری برای درمان مراجعه کنند.

حادثه آتش‌سوزی کارخانه چینی در شهرک صنعتی توس تلفاتی نداشت. علت بروز این حادثه نشت کوره اعلام شده و برآورد میزان خسارت واردشده در حال انجام است.

جزئیات اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد. در این اساسنامه چگونگی برگزاری آزمون‌های کشوری و ارزشیابی مراکز آموزشی کشور تشریح شده است.

تنوع مدارس و تقسیم‌بندی دانش‌آموزان به «دانش‌آموزانی با استعدادهای عادی» و «دانش‌آموزانی با استعدادهای درخشان»، موافقان و مخالفانی دارد. پرسش اینجاست مدارس سمپاد چگونه می‌تواند به تحقق عدالت آموزشی بینجامد و آیا جدا کردن دانش‌آموزانی که استعداد تحصیلی بیشتری دارند، منجر به ایجاد تضاد نمی‌شود؟

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس گفت: «متأسفانه در سیلاب اخیر کودک شش ساله جان خود را از دست داد. متأسفانه این کودک هنگام بازی کردن در کنار سیلاب به‌دلیل بی‌احتیاطی به درون سیلاب می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد.»

دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، وی را به 3 سال حبس و جریمه 873.887 یورویی محکوم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در سرشماری و مطالعات انجام‌شده در 9 سایت مهم استان در سال گذشته، درمجموع 3176 قطعه پرنده در تنوع گونه‌ای 27 نوع مختلف در سطح تالاب‌های استان مشاهده و سرشماری شده است.

جهانپور با انتقاد از دریافتی پایین پرستاران، آن را مهم‌ترین دلیل خروج پرستاران از سیستم سلامت عنوان کرد و افزود: «این دریافتی پایین ناشی از اجرانشدن صحیح نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با وجود اختصاص بودجه سالانه است.»

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: «اگر با تکمیل خط مونوریل قم مسیر آن فقط به مصلی ختم شود، همان‌طور که منتقدان می‌گویند ارزش ترافیکی و حمل‌ونقلی ندارد.»

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا با اشاره به اهمیت اعتبار گواهینامه رانندگی، گفت: «افراد در صورت پایان اعتبار باید برای تمدید آن به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و تنها توسط پزشک ویزیت شوند.»