یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

درگیری بر سر نداشتن مجوز مرمت یک اثر تاریخی در میانکاله موجب تنش لفظی میان کارکنان سازمان محیط‌زیست و وزارت میراث فرهنگی شد تا آنجا که محیط‌بانان موفق شدند از ورود غیرمجازکامیون و وانت بارحامل مصالح ساختمانی به این منطقه حفاظت شده جلوگیری و کارکنان میراث فرهنگی را که بدون داشتن مجوز محیط‌زیستی اصرار به ورود به میانکاله داشتند، بازگردانند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی - اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»

قیمت‌ها از 400 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط فرد که شامل سن، سلامتی، زیبایی ظاهری و... است گاهی به 900 میلیون تومان هم می‌رسد.

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک 2 ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

یک منبع کارگری با اعلام خبر درگذشت یک کارگر خدماتی شهرداری گرگان گفت: این حادثه صبح روز پنجشنبه برای یکی از کارگران خدماتی شاغل در منطقه سه شهرداری گرگان حین کار در حاشیه کمربندی شهر بر اثر برخورد با خودرو سواری اتفاق افتاده است.

دبیرستادملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار از بی‌توجهی ترکمنستان به کانون‌های بحرانی گردوغبار این کشور که شمال و شمال‌شرقی ایران را تحت تأثیر گردوخاک قرار می‌دهد، گلایه کرد و در عین حال از ادامه پیگیری‌ها برای جلب همکاری این کشور برای مدیریت گردوغبار خبرداد.

خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی سابق شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران منتشر شده که گفته می‌شود به قتل رسیده است.

70 سال زمان زیادی نیست، اما در همین مدت تکنولوژی با چنان سرعتی رشد کرده که امکانات زندگی را به کلی متحول کرده است و همین امکانات سفر به مکه را برای علاقه‌مندان به این زیارت آسان کرد، تا آنجا که دیدن تصاویر قدیمی این مراسم تعجب‌برانگیز است.

حالا در این شرایط کمتر از یک‌هفته پیش، شهردار تهران مصوبه «فرآیند صدور پروانه مرمت و احیا، سیاست‌گذاری تملک و بهره‌برداری و مدیریت بافت و بنا‌های تاریخی شهر تهران» را به متولیان شهری ابلاغ کرد و هدف از تهیه آن توسط اعضای شورای پنجم و ششم شهر تهران، تجدید حیات و تزریق کاربرد متناسب در بافت و بنا‌های تاریخی شهر تهران اعلام شد.

سازمان هواشناسی برای پنج استان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی و اعلام کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

کمتر از دو سال از انتشار اسامی افراد غیرروانشناسی که در قالب روانشناس به شهرت رسیده‌اند، می‌گذرد؛ لیستی 456 موردی متشکل از افراد یا صفحات مجازی. این در حالی‌ست که اکنون رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌گوید که اگرچه در سه نوبت اسامی روانشناسان زرد طی ادوار گذشته توسط سازمان شناسایی و منتشر شد و این اتفاق در ظاهر خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشته، چراکه هنوز این روانشناس‌نما‌ها...

«وقتی شغل‌های آزاد و دلالی پردرآمد و معافیت‌های مالیاتی هست، چرا این همه سال عمرمون را صرف دانشگاه کنیم.» یا «خب دختران راهی جز درس خواندن ندارن، اما داستان پسر‌ها فرق می‌کنه» این‌ها حرف‌های تعداد زیادی از پسران دهه هشتادی است که امسال عطای شرکت در کنکور را به لقایش بخشیده‌اند و در کنکور شرکت نکرده‌اند.

در هفته گذشته چالوس استان مازندران با دو زلزله 3 و 3.7 لرزید و در خوی استان آذربایجان‌غربی دو زلزله به بزرگی 2.7 و زلزله‌های 2.8،2.9 و 4.2 رخ داد.

رئیس هیات‌مدیره فدراسیون صنعت آب ایران، گفت: براساس مقررات ملی ساختمان، هر شهروند موظف است حداقل 75 لیتر آب ذخیره داشته باشد که این امر به معنای کمبود آب نیست و می‌توان گفت دو مساله متفاوت هستند.

شاخص کیفیت هوای تهران بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، اینک بر روی عدد 84 قرار گرفته و کیفیت هوای تهران شرایط قابل قبولی دارد. از ابتدای سال تا به امروز، تهران 5 روز هوای پاک و 33 روز هوای قابل قبول داشته است.