یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) در بیشتر نقاط کشور به جز شمال و شمال غرب، هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین 2 و 4 و 6 ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه 10 هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.

روزگاری لاله‌زار مدرن‌ترین خیابان تهران نام داشت و بسیاری از اولین تجربه‌های مدرنیته را در حافظه خود ثبت کرده است. زمانی نیز به‌عنوان خیابان فرهنگی تهران قدیم از آن یاد می‌کردند.

در ایران شهری وجود دارد که که به شهر بی کولر معروف است. مردم این شهر هیچ‌کدام کولر نمی‌خرند، چون برای خنک شدن هیچ احتیاجی به این وسیله ندارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اعلام اینکه اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، گفت: «این مرکز در اولین گام یک کاربر هوش مصنوعی یا به اصطلاح «اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی» را در کشور راه‌اندازی می‌کند.»

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ثبت نام افراد جامعه پذیر ساکن در مددسرا‌های شهر تهران با حضور عوامل این سازمان و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به منظور اشتغال این افراد آغاز شد.

فرصت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1403 برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جز دانشگاه آزاد اسلامی ساعت 24 امروز شنبه 8 اردیبهشت به پایان می‌رسد. اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و... در دهه اول خردادماه 1403 از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اقدامات پلیس در راستای ایمن‌سازی و کاهش تصادفات را تشریح کرد و گفت: «212 نقطه حادثه‌خیز در تهران، رفع خطر شده است.»

معاون روابط کار گفت: جمع بندی نهایی لایحه پیشنهادی را در خصوص امنیت شغلی کارگران (شنبه8اردیبهشت ماه1403) به دفتر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهیم برد تا اصلاحات لازم روی آن انجام و به تایید دولت برسد و سپس در مجلس تصویب شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیک صبحگاهی در معابر تهران اعلام کرد که ماموران پلیس راهور برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز از آمادگی لازم برخوردارند.

آمار‌های ثبت احوال درخصوص فوت‌های ثبت‌شده در سال گذشته نشان می‌دهد تعداد مردان فوت‌شده 11.2 درصد بیشتر از زنان بوده است.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران گفت: هزینه‌های دندانپزشکی در کشور گران نیست، بلکه درآمد‌های مردم کم است و این درآمدِ کم جوابگوی همه نیاز‌ها نیست.

سرهنگ حسین مافی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری 139 مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.