چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدت دو سال و به صورت آزمایشی، سالانه حداقل 10 درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به جذب دانش آموزان و طلاب نخبه دارای استعداد برتر در حوزه‌های مختلف اختصاص می‌ِیابد و این دانش‌آموزان و طلاب بدون شرکت در کنکور و تنها با شرکت در مصاحبه و انجام ارزیابی تکمیلی از سوی یک هیات جذب و گزینش، وارد دانشگاه فرهنگیان شده و معلم می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور از سفر مسئولان محیط زیستی هیات حاکمه طالبان به ایران برای بررسی وضعیت تالاب هامون خبر داد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره مدل تاکسی‌های وارداتی گفت: مدل‌های مختلف دارد و در حال بررسی هستیم البته باید تمام این خودرو‌ها مجوز استاندارد را دریافت کرده و بعد پلاک تاکسی شوند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح «حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر 2 سالِ دهک یک درآمدی» توسط وزارت رفاه و همچنین اجرای طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه توسط کمیته امداد، گفت: در این زمینه همپوشانی وجود ندارد؛ به عبارتی آن دسته از مادرانی که توسط کمیته امداد مساعدت می‌شوند، توسط وزارت رفاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و کشف پرونده‌ای با موضوع اخاذی و تهدید در فضای مجازی خبر داد.

تصاویری از عصمت‌الدوله، دختر ناصرالدین‌شاه و اردوی زنان حرمسرا به سرخه حصار را ببینید.

درحال حاضر با وجود 20 میلیارد و 780 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور، 42 درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و 58 درصد این ظرفیت خالی است.

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ما هیچ مشکلی برای دسترسی افراد برای رفع مشکلات مدرک هویتی خود نداریم، اما توصیه می‌کنیم قبل از فرارسیدن ایام انتخابات، برای تعویض یا بازنگری مدارک هویتی خود اقدام کنند.

18 سالگی سن مناسبی برای ورود به خدمت سربازی نیست. باید ببینیم یک جوان تا 18 سالگی چه مسیر تحولی، رشدی و یادگیری‌ای را طی کرده است. میزان پختگی اجتماعی و شخصیتی در نوجوانان و جوانان امروز، در مقایسه با نسل‌های گذشته، تا حدی پایین‌تر است که بخشی از این شرایط به روح زمانه برمی‌گردد.

واژگونی یک دستگاه اتوبوس در مسیر رزن به آوج 21 مصدوم برجای گذاشت، خوشبختانه حال مصدومان این حادثه خوب و مساعد گزارش شده است.

محوطه باستانی رامهرمز با وجود تاکید مسوولان میراث فرهنگی استان خوزستان درباره ضرورت انجام بررسی‌های کارشناسی برای چگونگی نصب تاسیسات آب، باز هم مورد هجوم ماشین‌آلات سنگین سازمان آب و برق استان قرار گرفت. دیروز ایلنا گزارش داد که گودبرداری مجدد در این محوطه باستانی در حالی از سر گرفته شده که حدود یک ماه قبل رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به استان خوزستان رفته و به همراه مدیرکل میراث...

من و کارتن‌های موز با هم به ورودی کاخ جشنواره در برج میلاد رسیدیم، اما تا فیلم باغ کیانوش تمام نشد حدس هم نزدم که این موز‌ها بخشی از تبلیغات یا بهتر بگویم مزه نمایش این فیلم است. شاید اگر داستان فیلم را می‌دانستم و دهه شصتی بودم موضوع فرق می‌کرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر بر روی عدد 113 قرار دارد و هوا برای گروههای حساس جامعه آلوده است. همچنین این شاخص در 24 ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 85 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به استناد اخطاریه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تشدید بارندگی‌ها در حوزه جنوب و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌های شهرستان‌های چابهار، کنارک، زرآباد، دشتیاری و پلان، فعالیت آموزشی مدارس شیفت صبح مناطق یاد شده در تاریخ 23 بهمن 1402 به صورت غیر حضوری خواهد بود.

سه روز تا افتتاحیه جشنواره برلین زمان باقی است. این جشنواره امسال عرصه رقابت ویژه‌ای برای یک بازیگر ایرانی است. در طول دوره برگزاری این رویداد سینمایی، 14 بار سینماگران ایرانی جایزه گرفته‌اند که آمار بسیار قابل‌توجهی است. اما در این میان تنها دو بار بازیگران ایرانی توانسته‌اند خرس نقره‌ای برلین را به خانه ببرند. یک بار رضا ناجی بازیگر فیلم «آواز گنجشک‌ها» ساخته مجید مجیدی در سال 2008...