سه‌شنبه 1 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

محمد 14 ساله به همراه برادرش آقاجان 24 ساله دو سالی می‌شود که قاچاقی به ایران آمده‌اند. محمد از 10 صبح الی 11 شب مشغول است و برادر بزرگتر به اقتضای سن بیشتر زمان بیشتری را در بیرون زباله‌گردی می‌کند. محمد از شرایط کار و حقوق‌اش می‌گوید: «من بین 7 الی 8 میلیون تومان و برادرم تقریبا 10 الی 12 میلیون تومان درآمد دارد.»

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب کشور از فردا خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند را عزل کرد.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروزشنبه 21 بهمن ماه 1402 پایتخت در اکثر مناطق در شرایط "قابل قبول" قرار دارد، همچنین میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که آلاینده اصلی تهران در روز گذشته نیز بوده است، هم‌اکنون عدد 99 را نشان می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ، ضمن تشریح تمهیدات ترافیکی مراسم 22 بهمن، از رانندگان خواست از پارک در معابر اعلامی خودداری نمایند.

نورا دایی، دختر علی دایی، در برنامه عادل فردوسی‌پور «بدون حجاب» حاضر شد.

زنگ هشدار وضعیت نمرات دانش‌آموزان که چند ماه پیش به صدا درآمد، کارشناسان آموزش‌وپرورش را به‌شدت نگران کرده است. این وضعیت دایره بزرگی از دلایل را دربرگرفته است. کارشناسان یکی از مهم‌ترین مشکلات را ناشی از کمبود بودجه وزارت آموزش و پرورش و مشکلات ساختاری می‌دانند.

50 سال پیش هما و باباعلی در دوراهی طلاق و ازدواج مانده بودند.

اولین باری بود که (در ایران) یک چاپارخانه می‌دیدم چاپارخانه به ایستگاه‌هایی گفته می‌شود که برای اقامت مسافران چاپارسوار و همچنین نگهداری اسب‌های چاپار ایجاد شده است. قسمت اعظم آن از گل و به شکل مربع است. دیوار‌های رفیعی دارد که در هر گوشه آن برجی قد برافراشته.

علی بیت اللهی، تهیه کننده نقشه، از «انباشت تنش ناشی از وجود گسل‌های فعال» در محدوده پایتخت می‌گوید که معرف «سکون لرزه ای» و نوعی پیام هشدارآمیز نیازمند پایش دقیق است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نصب دستگاه‌های پیشرفته برای درمان سرطان در زاهدان درمان بیماران سرطانی باید به صورت رایگان انجام شود.

بیمارستان میثاقیه در تهران برای انجام عمل زایمان آگهی منتشر کرد.

روزنامه اطلاعات 17 بهمن 1352 از جریمه 50 تومانی خودرو‌هایی خبر داد که پلاک آن‌ها گلی و مخدوش است.

محمد فاضلی، جامعه‌شناس درباره پیمایش جدید در مورد وضعیت مهاجرت از ایران گفت: «57.5 درصد از شرکت‌کنندگان در این پیمایش به مهاجرت فکر می‌کنند؛ یعنی تمایل به مهاجرت دارند، اما کاری برای آن انجام نداده‌اند. این گروه کسانی هستند که به آن‌ها "رفتگانِ جامانده" می‌گویم. یعنی روح آن‌ها رفته است، اما خودشان اینجا هستند. نوعی زندگی در تعلیق را تجربه می‌کنند.»

جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال یک تماس اشتباه با سامانه 112، امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی 14 ساعت در کویر اصفک طبس سرگردان شدند.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران و کاهش دما در 9 استان هشدار داد.