چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

رکورد 8 ساله «مرگ جاده‌ای» در اثر تصادفات زده شده و «رشد تصادف منجر به فوت» در جاده‌های کشور نیز به بالاترین میزان از ابتدای دهه 90 رسیده است؛ چرا «سفر ایرانی‌ها» در تعطیلات طول سال تلخ می‌شود؟

تدا اسکاچپول (1947) محقق، جامعه‌شناس و استاد دولت و جامعه‌شناسی در دانشگاه هاروارد آمریکا است. از اسکاچپول به‌عنوان شخصیتی اثرگذار در نظام آکادمی جهانی یاد می‌شود. صورت‌بندی فکری اسکاچپول از منظر جامعه‌شناسی تاریخی، با نظریه ساخت‌گرایی همخوانی دارد؛ نظریه‌ای که مبتنی بر شرح قوانین کلی و کنش متقابل عناصر تاریخی است. او با کتاب «دولت‌ها و انقلاب‌های اجتماعی» که در سال1979 منتشر شد، پارادایم...

به نظر می‌رسد بین «تعطیلات مناسب طول سال» و «تصادفات جاده ای»، رابطه معنادار و معکوس وجود دارد و هر چقدر «تعداد تعطیلی مناسب سفر» در طول سال فراوان و در دسترس خانوار‌ها باشد، «سفر‌ها توزیع می‌شود» و کاهش بار ترافیک در جاده‌ها به کاهش احتمال تصادف و تلفات ناشی از آن کمک می‌کند و بالعکس.

طبق روایت منابع آگاه ظاهراً در این حادثه 5 گلوله شلیک شده است که 3 گلوله به مقتول اصابت نموده و سبب مرگ وی شده است.

حمید محمدی رییس هیات مدیر دیجی‌کالا در صفحه ایکس (توییتر سابق) خود نوشت: متاسفانه عصر امروز مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا علی‌رغم توضیحات و تلاش‌های صورت گرفته در این چند روز برای رفع سو تفاهم‌های اخیر، با حکم دادسرای امنیت بازداشت شد. تمام تلاشمون رو برای پیگیری موضوع انجام خواهیم داد. امیدواریم مسعود عزیز رو هر چه زودتر در کنارمون داشته باشیم.

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این باره توضیح داد.

هزینه‌های سرسام‌آور درمان بیماری‌ها و تهیه دارو، گاهی سبب می‌شد که بویژه قشر کم درآمد و محروم، قید درمان را بزنند و با بیماری و درد خود کنار بیایند؛ بر همین اساس موضوع بیمه رایگان دهک‌های پایین درآمدی در دستور کار دولت قرار گرفت؛ به طوری که اکنون پنج دهک اول جامعه و جمعیتی بالغ بر 33 میلیون ایرانی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و دهک‌های 6 تا 9 درآمدی نیز از تخفیف‌های...

جابجایی ایستگاه‌های اتوبوس از وسط بزرگراه به سمت راست کمک به افرایش ایمنی تردد شهروندان کرد گفت: باتوجه به اصلاح هندسی‌های انجام شده در سطح منطقه، نسبت به سال گذشته 37 درصد کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، احتمالا حقوق کارگران در سال 1403 حدود 10 میلیون تومان محاسبه شود. یعنی روزانه تقریبا 333 هزار تومان! حالا یک کارگر با این پول چه اجناسی می‌تواند خریداری کند؟

همزمان با برنامه‌های جدید دولت برای گستره دایره یارانه‌ای نقدی و کالابرگ الکترویک بازار پیامک‌های جعلی با عناوین غیر واقعی در خصوص یارانه داغ شده است.

تردد در معابر پایتخت عادی شد.

سفارت آلمان در ایران صفحه اینستاگرامی خود یاد مریم میرزاخانی را گرامی داشت.

«احتسابیه با شهرک شهیدمحلاتی همجوار است و در گذشته جزء مناطق ییلاقی تهران مثل اوین و دربند و درکه بود. اراضی این منطقه در مالکیت محمدتقی احتساب‌الملک بود. در زمان ناصری این منطقه به عنوان صله (پاداش) به این فرد که در اداره احتسابیه بود، واگذار شد. احتساب‌الملک فرزند عبدالعلی خان ادیب‌الملک پسر فراشباشی (قاتل امیر کبیر) بود.»

ویدئویی از برگزاری جشن عروسی زوج‌های کمالشهری در حاشیه مراسم 22 بهمن کرج منتشر شده است.

نیم قرن پیش پلیس به خاطر پلاک ناخوانا خودرو‌ها را جریمه می‌کرد.

این زن که «ساندرا سولتزر» نام دارد، سپتامبر 2021 در بیمارستان منطقه‌ای Baptist Health Boca Raton تحت یک عمل جراحی قرار گرفت. پزشکان برای عمل او از یک ربات جراحی موسوم به «داوینچی» (Da Vinci) استفاده کردند که به‌طور تصادفی سوراخی در روده کوچک او ایجاد کرد. طبق دادخواست شوهر این زن، بیمار نهایتاً در فوریه سال 2022 به دلیل جراحت روده کوچک درگذشت.