شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: همه پرسنل این صنعت به صورت مداوم در تلاشند تا محدودیتی اعمال نشود، با این حال نیروگاه‌های کشور توان تولید 60 هزار مگاوات برق را دارند و در صورتی که مصرف به بیش از این مقدار افزایش یابد، با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد که در این شرایط برای تامین برق پایدار، بخصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس در توئیتر خود نوشت: کشتی ایرانی گلسان حامل مواد غذایی و تجهیزات لازم برای مقابل با بیماری کووید -19 وارد آب‌های ونزوئلا شده است. ماه گذشته نیز ایران پنج فروند کشتی حامل یک و نیم میلیون بشکه بنزین عازم ونزوئلا کرد و این نفتکش‌ها هفته‌های گذشته محموله‌های خود را تحول ونزوئلا دادند.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر 300 سهم در دامنه قیمتی سه هزار و 900 ریال تا چهار هزار و 100 ریال تعلق می‌گیرد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: هر پروژه ارتقا از یورو 4 به یورو 5 هزینه بسیار زیادی دارد. هزینه کالیبراسیون هر خودرو دست کم 300 هزار دلار است که ایران خودرو و زنجیره تامین آن تاکنون 10 میلیون دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 18800 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 18500 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی 4200 تومان قیمت خورده است.

برخی برندگان قرعه‌کشی ایران‌خودرو می‌گویند با وجود آنکه واریز قسط اول پس از قرعه‌کشی را انجام داده‌اند، اما در زمان پرداخت قسط دوم نتوانسته‌اند به سایت وارد شوند.

با توجه به روند رو به رشد بازار سرمایه و افزایش اقبال عمومی به بورس، پیگیری موضوع انحصار در شبکه کارگزاری‌های بورس در دستورکار شورای رقابت قرار گرفته است

نرخ تورم سالانه کشور در خرداد ماه به 8/ 27 درصد رسید که نسبت به اردیبهشت ماه، 2 واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد. اما «نرخ تورم نقطه‌ای»، روندی متفاوت را ثبت کرد و با 5/ 1 درصد افزایش به 5/ 22 درصد رسید.

مذاکره مجدد با آمریکا نه تنها چیزی به ملت ایران نمی‌دهد بلکه راه دزدی را برای دزدان هموار می‌کند. کارگر کف خیابان یا کشاورز هیچ چیزی از مذاکره با آمریکا گیرش نمی‌آید و این یک توقع نابجا است که خیال کنیم با مذاکره مجدد به طور مثال تورم حل می‌شود.

سهمیه هر کد بورسی 300 سهم و دامنه ثبت سفارش نیز بین 3900 تا 4100 ریال خواهد بود که بر این اساس حداکثر نقدینگی موردنیاز 123 هزار تومان خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای دریافت پول بنزین‌های فروش رفته به ونزوئلا مشکلی نداریم و پول 5 نفتکش ارسالی به خزانه کشور واریز شده است. این رقم تحت عنوان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت در خزانه قرار می‌گیرد.

نرخ تورم سالانه خرداد ماه برای خانوار‌های کشور به 27.8 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل دو درصد کاهش دارد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هما گفت: پرواز تهران - منچستر از 14 تیر ماه (چهار جولای) با هواپیمای ایرباس 330 انجام می‌شود و شنبه هر هفته فرودگاه امام خمینی (ره) را در ساعت 5:55 صبح به مقصد منچستر ترک می‌کند.

قیمت سکه و طلا در بازار همچنان روند صعودی را طی می‌کند.

با جابجایی مبلغ روزانه 25،000 (بیست و پنج هزار) ریال از مبلغ پایه سنواتی و اضافه نمودن آن به حداقل مزد روزانه از اول تیرماه سال 1399 موافقت شد. بدین ترتیب حداقل مزد از اول تیرماه سال 1399 روزانه 636809 (ششصد و سی و شش هزار و هشتصد و نه) ریال تعیین می‌گردد.