چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

استان‌های خراسان رضوی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و سیستان بلوچستان و کلانشهر‌های مشهد و اصفهان در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند.

مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مطابق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه، مدیران دستگاه ها باید حقوق و مزایای خود را روی سایت بگذارند و شفاف کنند. دلیل واضح اجرا نشدن این موضوع توسط دستگاه ها این هست که خیلی از مدیران اینقدر زیاد می گیرند که جرات نمی‌کنند روی سایت بگذارند. چون آنهایی که حقوق نجومی قانونی می گیرند، اگر اطلاعات مربوط به دریافتی شان را روی سایت بگذارند حتما مورد اعتراض...

با تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس اتمی سوالی که ایجاد می‌شود، این است که قطعنامه بر قیمت طلا چه تاثیری خواهد گذاشت؟

مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شرکت‌هایی که جزو هشت شرکت اول در سبد درآمدی ما از پرواز‌های عبوری هستند، از بسته‌های تشویقی بهره مند می‌شوند. دسته دوم نیز شرکت‌های هواپیمایی خارجی هستند که میزان بهره مندی خودشان از فضای ایران را حدود 20 درصد افزایش می‌دهند. در این صورت، متناسب با این درصد افزایش، از تخفیف‌های در نظر گرفته شده توسط شرکت فرودگاه‌ها...

در روز‌های گذشته علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتر خود با انتشار عکس یک فرغون نوشت: «فرغون 650 هزار تومان! خدا را شکر هر وقت 9 میلیون شد قرعه‌کشی می‌کنند و با کد ملی یکی می‌خریم.» کاربر دیگری هم نوشت: «فرغون 700 هزار تومن. به نظرم تا 90 میلیون تومان نشده است، بخریم که در آینده به دردمان می‌خورد.»

بحرانی‌ترین استان به لحاظ نرخ واقعی خانه‌های خالی استان هرمزگان با 2/ 17 درصد، سپس استان البرز با 2/ 16 درصد و بعد از آن اصفهان با 6/ 14 درصد بوده است. در این بررسی‌ها نرخ واقعی خانه‌های خالی در استان تهران 6/ 11 درصد گزارش شده است و تهران در رتبه سیزدهم در فهرست وضعیت استان‌ها به لحاظ بحران خانه‌های خالی قرار گرفته است.

براساس نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار امروز در صرافی ملی افزایش را تجربه کرد و قیمت خرید دلار آمریکا 18,400 (هجده هزار و چهارصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 18,600 (هجده هزار و ششصد تومان) اعلام شد.

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 18600 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 18400 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی 4200 تومان قیمت خورده است.

با تداوم رشد شاخص کل در هفته گذشته، بهترین بهار تاریخ بازار سرمایه ایران با جهش 140 درصدی به ثبت رسید. بازار سهام در هفته پایانی خرداد ماه کماکان روند مثبت خود را حفظ و 6/ 6 درصد رشد کرد.

امسال جریمه هر یک روز به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز که شامل اتباع بیگانه می‌شود، برای کارفرما مبلغ 309هزار تومان است. اگر تکرار شود این مبلغ دو برابر می‌شود و در صورت عدم تمکین به مراجع قضائی معرفی می‌شوند. البته این را هم توجه کنیم که حقوق این کارگران خیلی کمتر از این میزان جریمه نیست، کارگر غیرمزد غیرماهر اکنون برای ساختمان روزی 150هزارتومان دریافت می‌کند

«یک هفته از فروش سهامم می‌گذره، اما هنوز پول تو حسابم نیومده.» این جمله در کنار ده‌ها جمله دیگر، تنها بخشی از گلایه‌های سهامدارانی است که با وجود فروش سهام، هنوز وجه به حساب آن‌ها واریز نشده، مشکلی که کارگزاری‌ها آن را متوجه سهامدارانی می‌دانند که گزینه درخواست وجه را انتخاب نکرده‌اند.

با انجام یک توافق مهم، خط ارزی تهران - بغداد برقرار شد. به‌دنبال سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به عراق، توافق شده است که ایران منابع ارزی حاصل از فروش گاز و برق را در قالب غذا و کالا‌های اساسی به کشور بازگرداند. این گشایش ارزی می‌تواند همان اتفاقی باشد که اروپایی‌ها مدت‌ها به‌دنبال اجرای آن بودند؛ اما در عمل، توفیقی حاصل نشد. به نوعی یک «اینستکس» منطقه‌ای بین ایران و عراق ایجاد می‌شود که هم...

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: صادرکنندگان، بایستی تتمه ارز حاصل ازصادرات خود در سال 98 را به روش‌های اعلامی بانک مرکزی، تا پایان تیرماه به چرخه اقتصاد کشور برگردانند. با توجه به حجم بالای تعهدات آنها، قطعا در هفته‌های پیش رو شاهد تأثیر آن در بازار ارز خواهیم بود.

در واقع عرضه اولیه به روش ثبت سفارش برای سرمایه‌گذاری پویا و عرضه اولیه به روش گشایش نماد برای بیمه خاورمیانه است که در حال پیگیری امور مربوط به آن برای انتقال از بازار پایه به بازار اول هستیم.

نیم سکه به سه میلیون و 860 هزار تومان رسید که افزایش 80 هزار تومانی داشته است. ربع سکه و سکه‌های یک گرمی هر کدام با 50 هزار تومان افزایش به ترتیب به دو میلیون و 120 هزار تومان و یک میلیون 120 رسیده‌اند. در مجموع قیمت همه سکه‌ها افزایشی بوده و رکورد جدیدی ثبت شده است.

با توجه به اینکه فعلا امکان دریافت دلار وجود ندارد، این طرح از مدت‌ها قبل مطرح بوده که اگر تجاری در عراق بتوانند در ازای دیناری که متعلق به ایران است کالا‌های اساسی و مورد نیاز ما را تهیه کنند، با یک طرح مشکلات چند بخش برطرف می‌شود.