یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

قیمت هر دستگاه پراید در بازار با رشد 6 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته به 76 میلیون تومان برسد. همچنین قیمت تیبا هاچ بک نیز 6 میلیون تومان افزایش یافته و امروز در بازار 95 میلیون تومان عرضه می‌شود. در عین حال قیمت ساینا در بازار به 95.5 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه کوئیک دنده‌ای نیز با قیمت 102 میلیون تومان عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی اجاره بها و کنترل قیمت مسکن به شکل یک بسته طراحی شده است و شامل یک سیاست نیست. ما بسته سیاستی برای حل معضل اجاره‌نشینی در کشور داریم که یکی از آن‌ها پرداخت ودیعه اجاره به خانوار‌های واجد شرایط است.

امیر حسین قاضی زاده نایب رئیس مجلس از بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک خبر داد.

نماینده مجلس با بیان اینکه طبق ارزیابی‌ها بیش از 20 میلیارد دلار منابع ارزی در منازل وجود دارد گفت: دلیل این موضوع سیاست‌های مالی بانک مرکزی در گذشته است. آن‌ها منابع ارزی مردم را گرفتند، اما وقتی مردم خواستند ارزشان را تحویل بگیرند با همان نرخ قبلی به آن‌ها دادند؛ یعنی مردم آن زمان دلار هزار تومانی را به بانک‌ها داده بودند وقتی نرخ دلار به 3000 تومان رسید بانک مرکزی با همان دلار هزار...

سد مقاومتی دلار امروز صبح با شروع فعالیت بازار شکسته شد تا اسکناس آمریکایی رکورد‌های قبلی خود را پشت سر بگذارد و رسما 20 هزار و 350 تومان قیمت بخورد. این روند حداقل تا الان که ظهر روز سه‌شنبه را پشت سر می‌گذاریم، تغییری نکرده و حتی برای دقایقی حتی به 20 هزار و 500 تومان رسید

غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: طبیعت تحریم، تولیدکننده «ب - ز»‌هاست. یکی از ضایعات تحریم‌ها، آن است که اگر مراقبت نشود، این لباس‌آبی‌ها تولید می‌شوند. سیستم طوری باید طراحی شود که این «ب - ز»‌ها به حداقل برسد. اما به‌هرحال در سیستم تحریم، مجبورید به برخی اعتماد کنید که ممکن است قابل اعتماد نباشند. طبیعی است افرادی که وارد این معاملات پرخطر می‌شوند، برای...

از 27.5میلیارددلاری که 86 درصد از صادرکنندگان متعهد بودند به کشور بازگردانند، فقط 5.5 میلیارد دلار رفع تعهد شده و 22 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است. کمال سیدعلی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی، می‌گوید نام این روند را دیگر نمی‌توانیم صادرات بگذاریم، بلکه اکنون ما با پدیده فروش سرمایه روبه‌رو‌ییم؛ سرمایه‌ای که جزء منابع این کشور است، با رانت منابع طبیعی و سوبسیدی به...

در سال گذشته ضریب جینی برای خانوار شهری 38.2 درصد و برای خانوار روستایی 35.3 درصد بوده است. به این ترتیب ضریب جینی یا شکاف طبقانی برای هر دو خانوار شهری و روستایی در سال 98 کاهش یافته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه امروزه گران شدن طلا برای صنعت ما هیچگونه مزیتی ندارد گفت: طلا همچون سایر کالا‌هایی است که تا چندی پیش قیمت حداقل یک سوم قیمت امروز خود را داشت؛ لذا بیش از آنکه، این گران‌شدن به معنای افزایش قیمت آن کالا باشد، کاهش ارزش ریال است. یک کالا در طول یک سال نهایت 5 الی 10 درصد گران می‌شود؛ الباقی افزایش قیمت به سبب ضعیف شدن پول کشور ماست.

افزایش 22 برابری ارزش سهام عدالت مشمولان به لطف تورم سنگین حاکم بر اقتصاد و در پی آن تداوم روند صعودی شاخص بورس و معاملات بازار سرمایه در حالی رخ داده است که به گفته سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، کسانی که 10 خرداد اقدام به فروش سهام عدالت خود کرده‌اند حدود 16 درصد متضرر شده‌اند.

طرز نوسان دلار تغییر کرد؛ در حالی که دلار شش روز پیاپی بدون اصلاح خاصی افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود، روز دوشنبه، بازار ارز با نوسانات رفت و برگشتی رو‌به‌رو شد.

نتایج دسترسی به داده‌های مقدماتی از وضعیت میانگین قیمت مسکن در خرداد از رسیدن سطح قیمت به حول و حوش 19 میلیون تومان حکایت دارد.

رشد قیمت دلار هر بازاری را تحت‌تاثیر قرار ندهد قطعا بازار سرمایه را متاثر می‌کند. به اعتقاد تحلیلگران بازار سرمایه شرکت‌های بزرگ بورس از جمله فولادی‌ها و پالایشگاه‌ها و... بیشترین تاثیر را از این جهش قیمت دلار می‌گیرند.

گزارش سالانه «ایران تلنت» از شرکت‌های تولیدی در سال 98 به 12 سوال مهم در مورد دستمزدهای سال گذشته پاسخ داده است. مطابق اطلاعات این گزارش در سال 98، افزایش درآمد در رده‌های شغلی مختلف بیشتر تحت‌تاثیر مهارت‌ها مانند افزایش سابقه کاری و تسلط به زبان انگلیسی بوده است؛ درحالی‌که افزایش مدرک تحصیلی تاثیر کمتری بر حقوق داشته است. نکته دیگر این است که درآمد متوسط کارکنان شرکت‌های بین‌المللی...

به نظر می‌رسد قالیباف و همراهانش در هیات‌رئیسه مجلس نیز بی‌میل نبودند تا دین خود به حاجی‌بابایی در کاندیدا نشدنش برای انتخابات ریاست پارلمان را در همان ابتدای کار مجلس، جبران کنند و سازوکاری فراهم شود تا او بر مسند ریاست کمیسیون بنشیند.