شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

برای هر خودرو 200 متقاضی وجود دارد و شانس برنده شدن هر فرد در این قرعه‌کشی 0.5 درصد است.

حرکت شاخص بورس امروز روند صعودی داشت و معاملات بازار در حالی به پایان رسید که شاخص کل بیش از 17 هزار واحد صعود کرد.

قیمت طلا روز دوشنبه با شورش مردم در شهر‌های بزرگ آمریکا که به نگرانی‌ها پیرامون روابط تجاری آمریکا و چین افزود و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

در راستای تعیین نرخ جدید محصولات شرکت‌های خودروساز از سوی شورای رقابت، این شورا قیمت جدید 8 محصول ایران خودرو را ابلاغ کرد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول 10 درصد بالای قیمت کارخانه‌ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت‌های توافقی انجام می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از پیش فروش 45 هزار دستگاه از محصولات این خودروساز از هفته آینده خبر داد.

اگر کسی می‌خواهد سهام عدالت خود را نگه دارد، نیازی به کد بورسی نیست؛ اما اگر یک روز بخواهند خرید و فروش سهام عدالت انجام دهند، باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام بروند و کد بورسی خود را فعال کنند.

مشمولین سهام عدالت تا 15 خرداد فرصت دارند نحوه مدیریت سهام خود را مشخص کنند، ولی آمار و ارقام نشان می‌دهد که بسیاری از سهامداران تا کنون به سامانه سهام عدالت مراجعه نکرده‌اند و از این رو روش غیرمستقیم به صورت خودکار برای آن‌ها انتخاب خواهد شد، به روشن نبودن جزییات این روش و ابهاماتی که در رابطه با آن وجود دارد، پرداخته است.

به دنبال شیوع کرونا، میزان بدهی اقتصاد‌های بزرگ به شدت افزایش یافته است. پیش‌بینی می‌شود که مجموع بدهی‌های جهان شامل بدهی‌های دولت، شرکت‌ها و بدهی‌های خارجی تا پایان سال جاری به حدود 300 تریلیون دلار برسد که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در جلسه هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن، موالید جدید صرفا با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

براساس آمار منتشر شده، دو خودروساز بزرگ ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری، در مجموع 109 هزار و 794 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که این میزان تولید در مقایسه با آمار تولید ارائه شده در اردیبهشت سال 1398 رشد حدود 1.3 درصدی را نشان می‌دهد.

بازار فولاد سال‌هاست که به یک بازار سرکش مشهور شده یعنی روند عمومی نوسان قیمت‌ها شدید و بعضا پرشتاب است و بیش از همه چیز امکان پیش‌بینی این بازار مخصوصا در کوتاه‌مدت دشوار بوده و همچنین ماه‌هاست که با آرامش قیمتی در تضاد جدی قرار داشته است.

درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد بازار سهام درحال تثبیت موقعیت خود و وفق یافتن با شرایط جدید است. جایی که با مسائل نامشخصی همچون سهام‌عدالت و تاثیر آن بر کلیت بازار سهام مواجه شده است. در این شرایط هر چند از هراس تازه‌وارد‌های بازار کاسته شده است و تمایل این دسته برای ماندن در گردونه معاملات افزایش یافته، اما همچنان سردرگمی و نبود یک استراتژی مشخص، ویژگی عام این روزهاست. جایی که روند‌های لحظه‌ای...

رئیس جمهور گفت: مردم می‌توانند سهام عدالت خود را نفروشند، حفظ کند و یا به عنوان وثیقه در بانک بگذارد و کارت اعتباری دریافت کند و برای نیازمندی‌های خود مصرف کند.