شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شنبه (دهم خرداد ماه) آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه بگیران در ایام کروناست.

میزان سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی یک میلیون و سایر افراد بین 492هزار تا 532 هزار تومان است. البته ممکن است میزان سهام برخی افراد بیشتر از یک میلیون تومان باشد، دلیل این موضوع این است که انحصار وراثت صورت گرفته است. ارزش سهام عده‌ای هم کم‌تر از 492هزار تومان است که دلیل این موضوع هم این است که ممکن است فرد در سال 1385مشمول نبوده و وارث قانونی متوفی مشمول بوده باشد.

نیازی با اشاره به اینکه شرکت آریا دیزل با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده ماهانه 50 دستگاه خودروی نو را تحویل مشتریان خود خواهد داد، تصریح کرد: در این طرح خودرو‌هایی با عمر بالای 22 سال اسقاط خواهد شد و در مقابل خودروی نو جایگزین خواهد شد، از سوی دیگر در شرکت آریا دیزل مرحله اول ثبت نام خریداران انجام شده و در مرحله دوم نیز اقدامات مربوط به اسقاط خودرو‌های فرسوده در حال انجام است،...

نرخ ارز، سکه، طلای 18 عیار و دلار در بازار - قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون 320 هزار تومان قیمت خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تخصیص 100 میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

در بازار امروز نرخ خرید و فروش ارز کاهشی بود اما قیمت سکه تمام و طلای 18 عیار روند افزایشی را طی کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرارداد فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد با حمایت بنیاد مستضعفان و مشارکت گروه مپنا و گروه صبا بزودی امضا خواهد شد و توافق در این زمینه صورت گرفته است.

هیچ احتمالی در مورد کاهش احتمالی قیمت مسکن وجود ندارد. حتی در مورد کاهش سرعت رشدقیمت مسکن هم گزینه جدی مطرح نشده‌آست.

با دستور رییس‌جمهوری سه پروژه بزرگ در راستای توسعه زیرساخت شبکه ملی ارتباطات و همچنین ارتقا سهم محتوای داخلی بر بستر این شبکه و یک طرح حمایتی از استارت‌آپ‌ها افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: بیش از 3 هزار نقطه در کشور کار احراز هویت را انجام می‌دهند که علاوه بر بانک، کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان امکان احراز هویت به صورت انلاین نیز فراهم شد و افراد با مراجعه به سایت سجام می‌توانند به صورت انلاین احراز هویت شوند.

احسان خاندوزی، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: درآمد سرانه ایرانی ها در 8 سال گذشته 2.5 میلیون تومان کم شده است.

سرپرست وزارت صمت شرط پرداخت 50 درصد قیمت‌های اعلامی برای خودرو‌های موجود در طرح فروش فوق‌العاده را بامداد روزی که قرار بود ثبت‌نام متقاضیان انجام شود، حذف کرد. این اقدام ناگهانی وزارت صمت اختلالاتی در سایت فروش خودروسازان ایجاد کرد و از آن سو منجر به سرگردانی مشتریان شد.

شاخص اصلی بورس تهران پس از یک موج کاهشی 5/ 7 درصدی، در معاملات چهارشنبه به مدار صعودی بازگشت. در مجموع، اما افت دماسنج تالار شیشه‌ای از نقطه اوج 22 اردیبهشت‌ماه از 10 درصد فراتر رفت که طبق تعاریف بازار‌های مالی، نشان از ورود بورس تهران به فاز اصلاحی دارد. در این میان در صورت ادامه روند نزولی بازار سهام و افت شاخص به محدوده کمتر از 840 هزار واحد، بورس تهران وارد فاز جدیدی خواهد شد که...

با آغاز طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا، بازار خودرو در رکودی سنگین‌تر فرو رفت، ضمن آنکه منحنی قیمت‌ها هم نزولی شد.

حجم نقدینگی در انتهای اسفند 98 به 1/ 2472 هزار میلیارد تومان رسیده که حاکی از رشد 3/ 31 درصدی در سال 98 است. این رشد از تمام سال‌های دهه 90 (به استثنای سال 92) بالاتر بوده است. در سال 92 رشد نقدینگی 8/ 38 درصدی تحت‌تاثیر افزودن آمار برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری به آمار‌های پولی و بانکی کشور بود.

رکود در بازار مسکن تهران برحسب موقعیت منطقه‌ای معاملات، شدت متفاوت پیدا کرده است. بررسی‌ها از جزئیات حجم خرید و فروش آپارتمان در 22 منطقه پایتخت نشان می‌دهد تمرکز خریداران در مناطق جنوبی و حتی مناطق میانی رو به پایین شهر بیشتر شده است؛ به‌طوری‌که افت نقطه‌ای معاملات خرید مسکن در اردیبهشت امسال در این مناطق به مراتب کمتر از کاهش فروش آپارتمان در پنج منطقه اول بوده است. تفاوت چشمگیر قیمت...