شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

چهارمین افت پیاپی دلار در خردادماه، قیمت این ارز را از سطح حمایتی 17 هزار و 500 تومانی عقب برد. روز چهارشنبه، شاخص ارزی 230 تومان از ارزش خود را از دست داد و روی عدد 17 هزار و 350 تومان قرار گرفت. این عدد کمترین قیمت ثبت شده برای دلار از 27 اردیبهشت‌ماه بود و موجب شد انتظارات کاهشی در بازار فعال‌تر شوند.

نفتکش ایرانی فاکسون، چهارمین نفتکش از پنج نفتکش ایرانی که حامل بنزین و مشتقات آن به مقصد ونزوئلا هستند، روز چهارشنبه وارد دریای کارائیب شد.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز نیز بازار سکه و طلای داخلی تحت تاثیر کاهش قیمت طلای جهانی و کاهش نرخ ارز در داخل روند نزولی در پیش گرفته است؛ به گونه‌ای که نسبت به روز گذشته، سکه طرح جدید کاهش 250 هزار تومانی و هر گرم طلا کاهش نزدیک به 31 هزار تومانی داشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران از افزایش 50 درصدی قیمت ماکارونی خبر داد و گفت که قیمت‌های جدید تقریبا از اوایل ماه رمضان اعمال شده است.

شبکه گسترده وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی از چند بخش تشکیل شده بود که با همکاری این شبکه ارز دولتی دریافت و در بازار آزاد می‌فروخت.

از روز 16 اردیبهشت ماه سال جاری تفاهم نهایی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس برای تامین مالی پروژه‌های مسکن و حمل و نقل از طریق بازار سرمایه انجام شد. در صورتی که در صحن دولت با این طرح موافقت صورت گیرد در فاز اول قرار است 1000 واحد مسکونی از این طریق تامین مالی شود. محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که بورس مسکن سوددهی مناسبی را برای سهامداران خواهد داشت.

در اردیبهشت امسال میزان معاملات مسکن در شهر تهران 6.7 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کم شده و متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی 16 میلیون و 970 هزار تومان بوده که نزدیک به 34 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ علیپور در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت پذیرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ارزیابی کلیت بازار نشان‌دهنده تداوم روند صعودی است، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد شاخص بورس تا پایان سال 99 به کانال دو میلیون واحد ورود خواهد کرد.

سازمان امور اداری و استخدامی کشور با صدور بخشنامه‌ای ساعت کار را از 7:30 تا 14:30 اعلام کرد.

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: فرآیند انتخاب نوع خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی (بدون واریز وجه) از ساعت 11 صبح امروز تا پایان مدت پیش‌ثبت‌نام در سامانه‌های اینترنتی گروه سایپا امکان پذیر خواهد بود.

شرایط جدید ثبت نام خودرو اعلام شد و مرحله پرداخت 50 درصد مبلغ خودرو قبل از قرعه کشی تغییر کرد در ادامه شرایط جدید ثبت نام خودرو را با هم می‌خوانیم.

پیش از این قرار بود حدود 50 درصد مبلغ خودرو در زمان ثبت نام و قبل از آنکه قرعه کشی صورت گیرد، توسط ثبت نام کنندگان به یک حساب واسط واریز شود.

نوسانات قیمت خودرو و تفاوت قیمت آن در بازار آزاد و کارخانه سبب شده تا برخی افراد سودجو به فکر احتکار افتاده و خودرو‌های بدون پلاک را در انبار‌ها و پارکینگ‌ها نگهداری کنند تا در فرصتی مناسب بفروشند. سوالات و ابهامات مختلفی درباره پرونده احتکار خودرو در میان افکار عمومی مطرح است که یکی از اصلی‌ترین سوالات این است که خودرو‌های بدون پلاک چطور از کارخانه خارج می‌شدند، موضوعی که رییس پلیس...

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1937 دلار و 38 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد نزول کرد و 825 دلار و 90 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 17 دلار و هشت سنت رسید.

ارزش بیت کوین بار دیگر به زیر 9000 دلار بازگشت.