شنبه 14 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه قرار است دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت کنند، گفت: بانک مرکزی با این موضوع موافقت کرده است، اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

طبق اعلام اتاق اصناف ایران در جلسه امروز ستاد ملی کرونا با برداشته شدن محدودیت ساعت کار پاساژها موافقت شد.

شرکت مدیران خودرو تصمیم دارد تا مدل به روز شده اولین شاسی بلند چینی بازار ایران که در بازار ایران عمری 10 ساله دارد را به زودی روانه بازار کند.

مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت می‌توانند جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود را به‌تفکیک شرکت‌های بورسی و تعداد و ارزش هر سهم مشاهده کنند.

از نظر شماری از معامله‌گران، ارزش دلار بر اساس نرخ حواله درهم بالاتر از نرخ بازار داخلی است؛ به گفته برخی فعالان، روز پنج‌شنبه نرخ حواله درهم 4هزار و 830 تومان بود که با توجه به این قیمت ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست بالای 17 هزار و 700 تومان باشد. همچنین گفته شد ارزش دلار در سلیمانیه عراق بالاتر از بازار داخلی است. چنین مسائلی برخی از معامله‌گران را به رشد قیمت امیدوار می‌کرد؛...

شورای نگهبان باید بحث‌های کارشناسی کند هم پژوهشگاه ما در تهران و هم مجمع قم، بررسی فقهی و کارشناسی می‌کنند و از متخصصان و نمایندگان مجلس و دولت دعوت می‌شود. مثلا حذف 4 صفر از پول ملی وقت زیادی از ما گرفت لذا بحث‌های کارشناسی وقت زیادی میبرد، اما فرصت ما برای اعلام نظر 20 روزه است.

یک شاخصی که در سراسر دنیا مرسوم است، شاخص ارزش شناور بورس است. هرچقدر سهم ارزش آن در بورسی بالاتر باشد، نشان از شفافیت و عمیق‌تر بودن بازار سرمایه آن کشور دارد. در کشور ما ارزش سهام شناور آزاد میانگین در حدود 10 درصد است. 90 درصد بقیه معمولا سهمشان را نگه می‌دارند و در بزنگاه‌هایی که بانک اطلاعاتی‌شان به آن‌ها می‌گوید سهامشان را می‌فروشند یا می‌خرند. یعنی 90 درصد از بورس ما سهام غیرشناور...

متقاضیانی که ظرف 36 ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: امروز (شنبه) دهم خردادماه آخرین مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی است و دیگر تمدید نمی‌شود.

هفتمین مرحله از کمک‌های معیشتی ساعت 24 امروز (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تشدید تنش‌های واشنگتن و پکن دلار را به کمترین سطح هشت هفته اخیر رساند.

رییس جمهوری به اردکانیان تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی در زمینه تامین آب آشامیدنی در هیچ نقطه‌ای از کشور بویژه خوزستان نباشیم.

امکان مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، فراهم شده است. در این راستا، درگاه اینترنتی www.sahamedalat.ir به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است.

هفتمین مرحله یارانه معیشتی فردا شب (10 خردادماه) ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر اساس مصوبات جلسه امروز کمیته خوردو، به زودی طرح دیگر فروش خودروها که به صورت پیش فروش با موعد تحویل یکساله خواهد بود آغاز خواهد شد.

میانه اردیبهشت ماه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که که اگر توقف‌های متعدد و زمان‌بر در ثبت سفارش و تخصیص ارز به شیوه حاضر ادامه پیدا کند، با معضل بزرگ کمبود جهانی کالا و افزایش بی‌سابقه بیش از 30 درصدی قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.