جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرح پهلوی

فرح پهلوی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرح پهلوی در کتاب خاطراتش، هرچند تلاش کرده روایتگر نکات مثبت از بخش‌های مختلف رژیم پهلوی، شخصیت‌ها و اطرافیانش باشد، اما به فقر شدید و بحران در زمینه‌هایی همچون آب و بهداشت و سلامت مردم اعتراف کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روز‌های منتهی به خروج شاه از ایران روز‌های خاصی بود و در حقیقت تاریخ ایران را رقم زد. رویداد24 در این گزارش اتفاقات روزی که منجر به این اتفاق شد را روایت کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - چندی قبل بود که فرح پهلوی اعلام کرده بود که هنگام خروج از ایران چیزی نبرده و فقط یک جفت پوتین برای پیاده‌روی برداشته است! موسی حقانی، رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران اموالی را که شاه و همسرش هنگام فرار از ایران با خود برده‌اند، بازگو می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

براساس اطلاعیه منتشر‌شده، سخنرانان این مراسم، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علی‌نژاد، گلشیفته فراهانی، علی کریمی و عبدالله مهتدی هستند. در سایت «موسسه زنان، صلح و امنیت دانشگاه جورج تاون» ادعا شده است که این 8 نفر «از چهره‌های کلیدی و مطرح جنبش دموکراسی‌خواهی ایرانیان» هستند که قرار است در یک نشست حاضر شوند تا درباره تداوم و پویایی جنبش، دیدگاه‌های مشترک‌شان...

خبرگزاری تسنیم

وزیر کار دولت هویدا یکی از عوامل منتهی به انقلاب اسلامی را از بین رفتن اعتماد عمومی و زوال سرمایه اجتماعی می‌دانست و اینکه مردم با رجالی روبه‌رو شدند که هیچ سنخیتی با افکار و باورهای آنها نداشتند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هر چند امکان بازنشر و انعکاس بسیاری از حقایق و اتفاقات دوران مبارزات انقلابی مردم ایران زمین به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای آن دوران و نبود متولیان خاص حتی پس از انقلاب اسلامی، وجود نداشت، اما با سپری شدن بیش از چهار دهه از آن دوران حساس سیاسی و اجتماعی، می‌توان روایت‌هایی خاص، منحصر به فرد و بی مانند از کسانی انتشار داد که در بی نامی مسیر انقلاب را...

وب‌گاه 55 آنلاین

فیلم لورفته از شب عروسی شاه و فرح پهلوی را تماشا کنید‌.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیا رسانه‌هایی از جمله اینترنشنال و بی بی سی و صدای آمریکا و اشخاصی همچون فرح و ربع پهلوی و حامد اسماعیلیون به دنبال افتخارآفرینی ایران در جهان هستند؟

وب‌گاه فرارو

مجلس شورای ملی در سال1316، در دوران رضاشاه، قانونی تصویب کرد که بر اساس آن جواهرات و نفایس سلطنتی به‌عنوان پشتوانه پول ملی به خزانه بانک ملی ایران سپرده می‌شد. تاج پهلوی به همراه مجموعه‌ای از جواهرات و نفایس، شامل قطعات پرارزشی مانند الماس دریای نور، تخت نادری، کمربند زرین و کره جواهرنشان و تاج کیانی به بانک ملی سپرده شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جشن هنر شیراز، گردهم‌آیی بود که از تاریخ 1346 تا 1356 شمسی، در شیراز برگزار شد. یازده بار گردهم‌آیی هنرمندان ایرانی و خارجی در خرابه‌های تخت جمشید و نقش رستم، تالارهای هنری شیراز و خانه‌های قدیمی و خیابان‌های شهر گل و بلبل. اقدامات هنردوستانه دولت پهلوی با مدیریت فرح دیبا بخش مهمی از پروژه مدرنیزاسیونی بود که برنامه اصلی حاکمان ایران در این دوره...

وب‌گاه عرشه آنلاین

44 سال از رفتن تاریخی شاه می‌گذرد؛ حالا شاهانی خودخوانده می‌خواهند «تاج و تخت شاهی» را برگردانند. قصدشان بازگشت به تاریخ است و ادعای بازگرداندن شکوه به ایران را دارند. یکی‌شان خود را «ولیعهد» می‌داند. دیگری «میرزای قجر» و دیگری‌هایشان لقب «شاهزاده» را انتخاب می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اموال گرانقیمت بسیاری از خاندان پهلوی در کشور به جا مانده است، گفت: تمامی این اموال حفظ شده و در خزانه نگهداری می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

کمی پس از ترک ایران قصد داشتم به ایالات متحده بروم، ولی هنگامی که در مراکش بودم از دوستان شخصی‌ام در ایالات متحده که با دولت تماس داشتند و از منابعی که در دستگاه کارتر بودن، پیام‌های عجیب دریافت کردم.

وب‌گاه فرارو

هر سال که از جشن هنر شیراز می‌گذشت، اهداف آن آشکارتر می‌شد تا جایی که تصمیم گرفتند برنامه اذان مغرب را از بلندگوی مسجد بازار شیراز که قرار بود تئاتری در نزدیکی آن در داخل بازار اجرا شود قطع کنند تا صدای اذان مزاحم برنامه‌ای که یک گروه خارجی اجرا می‌کردند، نشود.