پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فرصت تقاضا در بازار بنداز و در رو / دنده معکوس بورس از مسیر صعود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فرصت تقاضا در بازار بنداز و در رو / دنده معکوس بورس از مسیر صعود

بورس تهران بر خلاف روند صعودی معاملات دیروز، امروز با غلبه عرضه بر تقاضای سهام همسو با واگذار شدن صف خریدهای ناپایدار در سهم‌های شاخص ساز بازار مواجه بود.

بورس تهران بر خلاف روند صعودی معاملات دیروز، امروز با غلبه عرضه بر تقاضای سهام همسو با واگذار شدن صف خریدهای ناپایدار در سهم‌های شاخص ساز بازار مواجه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بورس تهران امروز در حالی همسو با رفتار اعتماد سوز حقوقی‌ها در سمت عرضه، شاهد واگذار شدن صف خریدهای شکننده سهم‌های شاخص ساز بازار در گروه‌های لیدر مثل خودرو و بانکی‌ها بود که حمایت از بازار تا نقطه صفر تابلو در دستور کار حقوقی‌های حامی بورس قابل تأمل بود.

با این همه، همچنان معامله گران حقیقی ریسک پذیری در بازار امروز حضور داشتند که جمع آوری سهام در روند منفی قیمت‌ها را به صف نشینی‌های احتمالی در آینده ترجیح می‌دادند.

در شستا نیز روند متعادل معاملات این سهم همسو با فعالیت بازارگردان در سمت تقاضا باعث شد تا قیمت پایانی این سهم روی صفر تابلو معاملات قرار گیرد.

هرچند فشار فروش در بازار امروز چربش بیشتری نسبت به تقاضا داشت اما انگیزه برای جمع آوری سهام در روند منفی معاملات امروز بویژه در میان بازار اولی‌ها دیده می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یک شنبه 23 مرداد ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 3.447 واحدی به یک میلیون و 463 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش 436 واحدی عدد 395 هزار و 447 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با یک هزار و 785 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 105 هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 9 هزار و 142 واحدکاهش، به عدد 2میلیون و 846 هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز 8 میلیارد و 528 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 351 هزار و 279 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 4 هزار و 570 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 59 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 205 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 2 میلیارد و 644 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 12 هزار و 996 میلیارد تومان معامله شد که 9 هزار و 390 میلیارد تومان ا این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر ارشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فملی" با 741 واحد، "نوری" با 645 واحد و "فولاد" با 561 واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "شاراک" با 439و احد، "خساپا" با 424 واحد و "وبانک" با 403 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.