سه‌شنبه 24 مهر 1403

فرماندار: امکانات برای تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان خلخال فراهم شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: امکانات برای تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان خلخال فراهم شود

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: با توجه به احتمال ادامه روند شرایط کرونایی در جامعه آموزش و پرورش برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده تلاش کند.

به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: هیچ تضمینی برای توقف روند کرونا در کشور و بازگشت به شرایط عادی جامعه وجود ندارد.

وی اظهارداشت: تامین زیرساخت‌های اینترنتی در مناطق روستایی و فاقد اینترنت، رفع نواقص نقاط کور در داخل شهر خلخال از سوی شرکت مخابرات، تهیه گوشی‌های تلفن همراه اندروید برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، رفع عیب و نواقص سامانه آموزشی شاد، آموزش دانش‌آموزان برای استفاده از روش تحصیلی غیرحضوری و فضای مجازی همراه با یادگیری مسائل مربوط به مقابله با آسیب فضای مجازی مواردی است که آموزش و پرورش باید نسبت به آن حساس شود تا در جریان وقوع بحران‌هایی همچون بحران کرونا این امکانات مورد استفاده دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل قرار بگیرد.

وی گفت: استفاده از سامانه غیرحضوری آموزشی شاد چندان در روند تحصیلی دانش‌آموزان خلخال تاثیرگذار نبوده و نیاز است که معلمان فعال در دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان نیز با نحوه درست کارکرد با این سیستم آموزشی نوین آموزشی ببینند.

رییس شورای آموزش و پرورش خلخال بر پرداخت به موقع حقوق بیمه و مزایای شغلی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی این شهرستان تاکید کرد و افزود: تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا در مدارس دولتی و غیردولتی نباید بهانه‌ای برای امتناع از پرداخت حقوق شاغلان در مدارس غیردولتی از سوی متصدیان و صاحبان این اماکن بخش خصوصی باشد.

بابایی با اشاره به حساسیت موضوع صدور مجوز برای راه‌اندازی مدارس غیردولتی و تاکید بر افزایش نظارت بر نحوه فعالیت این گونه مدارس اظهارکرد: در صدور مجوز راه‌اندازی مدارس غیردولتی سنجش سطح استحکام بنا، تناسب فضای ساختمان مدارس با فضاهای آموزشی همچنین توجه به مسائل تربیتی مورد تاکید است.

او گفت: علاوه بر دقت و نظارت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل بر استحکام بنای ساختمان‌های مورد استفاده برای فضای آموزشی غیردولتی وضعیت ترافیکی، موضوع برخورداری مدرسه از فضای لازم هوا خوری و محوطه زنگ تنفس دانش‌آموزان و همچنین کاربری محل مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفته تا ساختمان‌هایی که کاربری مسکونی دارند به هیچ عنوان مورد استفاده فضای آموزشی و یا مدرسه قرار نگیرند.

*س_برچسب‌ها_س*