شنبه 7 مهر 1403

فرماندار: بنیاد علوی بیش از 700 میلیارد ریال در سروآباد هزینه می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: بنیاد علوی بیش از 700 میلیارد ریال در سروآباد هزینه می‌کند

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد گفت: بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان که از سال گذشته در این شهرستان مستقر شده امسال بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های عمرانی و محرومیت زدایی هزینه می‌کند.

یوسف باشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر اخیر مدیر عامل بنیاد علوی کشور به این شهرستان اظهار داشت: در این سفر مهمترین مشکلات و کمبودهای سروآباد و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بخش‌های مهمی که بنیاد علوی برای هزینه کرد اعتبارت در نظر دارد عمرانی و پیشران به میزان 300 میلیارد ریال، اشتغال، فرهنگی و جهش تولید 100 میلیارد ریال و بخش مربوط به تسهیلات بانکی بیش از 300 میلیارد ریال است.

فرماندار سروآباد یادآور شد: مرز مله خورد، روستای دزلی به عنوان قدمگاه رهبری و یکی از روستاهای بزرگ شهرستان، شهرهای هورامان تخت و سروآباد مهمترین اماکنی بودند که مدیر عامل بنیاد علوی از آنها بازدید کرد.

وی اضافه کرد: احداث کتابخانه عمومی روستای دزلی، بررسی و تکمیل پروژه آبرسانی به روستای دزلی، توسعه سالن ورزشی شهر هورامان تخت، بررسی امکان کمک به تعمیر و ساماندهی کشتارگاه شهرداری سروآباد و تعمیر و تجهیز درمانگاه شبانه روزی شهر هورامان تخت از مهمترین پروژه‌هایی است که توسط بنیاد علوی در این شهرستان اجرا می‌شود.

باشی ادامه داد: بنیاد علوی بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای احداث یک بیمارستان 16 تختخوابی در شهر هورامان تخت در نظر گرفته بود ولی باتوجه به عدم موافقت دانشگاه علوم پزشکی برغم درخواست قبلی این پروژه مورد موافقت قرار نگرفت اما تعمیر و تجهیز درمانگاه شبانه روزی هورامان تخت در دستور کار این بنیاد قرار گرفت.

فرماندار سروآباد گفت: مهمترین پروژه‌ای که از مدیر عامل بنیاد علوی برای اجرای آن درخواست کردیم آبرسانی و پمپاژ آب از رودخانه سیروان به سه نقطه شهر سروآباد، روستاهای دورود و ابراهیم آباد بود که اعلام شد در صورت ارائه طرح توجیهی نسبت به اجرای این پروژه اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: پمپاژ آب از محل رودخانه خروشان سیروان به روستاهای محور ژاورود و پایگلان با توجه به پتانسیل بسیار بالای این منطقه در بحث کشاورزی از مواردی بود که از مدیر عامل بنیاد علوی خواستیم نسبت به اجرای آن مساعدت کند.

باشی افززود: سروآباد یک شهرستان صنعتی نیست ولی مهمترین ظرفیت و پتانسیل آن در بخش کشاورزی و گردشگری است که در صورت سرمایه گذاری در این بخش‌ها می‌توانیم چرخ توسعه را در شهرستان به حرکت در آوریم لذا تاکید ما توجه ویژه به این بخش‌هاست که امیدواریم بنیاد علوی باعث توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های آن شود.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

*س_برچسب‌ها_س*