جمعه 31 فروردین 1403

فرماندار قصرشیرین: اجرای محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار قصرشیرین: اجرای محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم است

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: اجرای محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم است و برای موفقیت این امر مردم همانطور که تاکنون مشارکت خوبی داشته‌اند در ادامه نیز با همراهی با ستاد کرونا زمینه تحقق این مهم و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا را فراهم کنند.

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ادارات این شهرستان به منظور مقابله با بیماری کووید 19 و برای حفظ سلامت مردم به مدت یک هفته از امروز شنبه هشتم آذرماه تعطیل شده و ادارات خدمات رسان شامل آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان شامل این دستورالعمل نمی شود که البته این ادارات نیز می توانند با ظرفیت 50 درصد خدمات رسانی لازم را ارایه دهند.

وی اظهار داشت: همچنین باتوجه به وضعیت شهرستان مشاغل گروه یک و 2 نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت می کنند و مشاغل گروه سه و چهار نیز تعطیل هستند.

نماینده عالی دولت با قدردانی از همراهی و مشارکت بسیار خوب مردم و اصناف و بازاریان با اجرای طرح اعمال محدودیت ها گفت: به طور یقین آثار اجرای این محدودیت ها در کاهش آمار مبتلایان به کرونا تاثیر بسیار زیادی دارد و آن را در هفته های آینده مشاهده خواهیم کرد.

تاتار گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در قصرشیرین 392 تن به کرونا مبتلا شده و از این تعداد نیز 16 تن فوت کرده اند و هم اکنون نیز سه نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اعمال محدودیت ها از مردم می خواهیم از برگزاری دورهمی ها و نشست های فامیلی و خانوادگی پرهیز کنند چون یکی از موارد ابتلای افراد به بیماری کووید 19 از طریق برگزاری دورهمی ها است.

وی افزود: برگزاری آیین های تجمعی شادی و عزا در شهرستان ممنوع است و خاکسپاری نیز طبق هماهنگی های صورت گرفته با خانواده های متوفیان با حداقل افراد انجام می شود و در صورت مشاهده موارد تخلف با متخلفان به صورت قانونی برخورد می شود.

فرماندار قصرشیرین از ادامه اعمال محدودیت های منع تردد تا پایان هفته جاری در مبادی ورودی شهرستان قصرشیرین خبرداد و اضافه کرد: از ورود خوردوهای پلاک غیر بومی به قصرشیرین جلوگیری می شود و متخلفانی که از قانون سرپیچی کنند، جریمه خواهند شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: از مردم درخواست می کنیم که رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند و برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه های خود بمانند و از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

153 بیمار جدید کووید 19 در کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته 153 بیمار جدید کووید 19 در این استان شناسایی شدند که 89 مورد از آنها سرپایی و 64 نفر دیگر بستری بودند.

«مهدی محمدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 نفر در 24 ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این 16 نفر شامل چهار نفر در کرمانشاه، چهار نفر در کنگاور، 2 نفر در سنقر و در شهرستان های اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و دالاهو نیز هر کدام یک نفر می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون 837 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در 24 ساعت گذشته 138 نفر با علایم ویروس کرونا بستری و 133 نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*