دوشنبه 23 مهر 1403

فرماندار گناباد: برخی مدیران بانکهای این شهرستان دغدغه اشتغال ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار گناباد: برخی مدیران بانکهای این شهرستان دغدغه اشتغال ندارند

گناباد - ایرنا - فرماندار گناباد با انتقاد از عملکرد تعدادی از بانکهای این شهرستان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: برخی مدیران بانکها دغدغه اشتغال و کارآفرینی ندارند.

حامد قربانی روز پنج شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد با اشاره به اینکه جهش تولید به عنوان شعار نامگذاری امسال و اشتغال و کارآفرینی در برخی از بانکهای گناباد جدی گرفته نشده است افزود: اگر مدیر بانکی روحیه جهادی و دغدغه اشتغال ندارد جای خود را به مدیر دیگری که در این خصوص دغدغه مند است بدهد.

وی ادامه داد: در شرایطی که مکاتبات از طریق سیستمهای اداری و رایانه ای از مرکز به همه شهرستانها ابلاغ می شود و قوانین در همه جا یکسان است این پذیرفتنی نیست که مدیر بانکی عنوان کند که دستور العمل به آنان ابلاغ نشده است.

فرماندار گناباد بوروکراسی اداری را مشکل و مانع تولید دانست و گفت: عمده اعضای کارگروه اشتغال و مسوولان ذیربط ادارات گناباد پرونده های اشتغال و کارآفرینی را در فرصت زمانی کوتاهی آماده کرده و برای اخذ تسهیلات به بانکها ارسال می کنند ولی در برخی بانکها به دلیل نبود روحیه و دغدغه مندی اشتغال در مدیران آنها پرونده ها معطل می ماند.

قربانی افزود: روسای بانکهای دولتی موظف به اهتمام و همکاری بیشتر در جهت اشتغال و کارآفرینی هستند و بانکهای غیر دولتی هم باید جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید توسط رهبر معظم انقلاب با افزایش 10 برابری تولید محقق می شود و باید با هم افزایی همه مسوولان و دست اندرکاران مربوطه و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این مسیر گامهای موثری برداشته شود.

فرماندار گناباد گفت: حمایت از فعالیتهای اقتصادی خرد و افراد متخصص با سرمایه کم باید محور توجه مسوولان ذیربط و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد قرار گیرد.

قربانی افزود: تعداد معینهای اقتصادی گناباد از سه معین در ابتدای تفاهم نامه اقتصادی مثلث توسعه اقتصادی هم اکنون به 9 معین افزایش یافته است و بیشتر معینهای جدید بومی منطقه هستند.

وی ادامه داد: معینهای اقتصادی بومی نسبت به معینهای اقتصادی غیر بومی تاکنون عملکرد بهتری داشته‌اند.

فرماندار گناباد با قدردانی از عملکرد نماینده فعلی گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری مباحث و طرحهای اقتصادی و با اشاره به وعده ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در این شهرستانها توسط نماینده منتخب ابراز امیدواری کرد: از این ظرفیت برای رونق اقتصادی منطقه بهره لازم گرفته شود.

قربانی همچنین از پرداخت 794 میلیارد و 340 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی با ظرفیت ایجاد اشتغال دو هزار و 144 نفر طی سال گذشته در گناباد خبر داد و از مدیران دستگاههای اجرایی و نهادهای حمایتی خواست که در ایجاد بسترهای اشتغال و کارآفرینی در بخشهای مختلف و از جمله پنلهای خورشیدی از ظرفیتها و توانمندیهای این شهرستان استفاده کنند.

وی ادامه داد: جلوگیری از تبعات منفی و تاثیرپذیری کرونا بر روند تولید رویکرد مهم مسوولان این شهرستان است.

172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است. حدود 500 شرکت تعاونی با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 نفر در این شهرستان فعالیت دارند. مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*