چهارشنبه 18 مهر 1403

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است

مشهد - ایرنا - فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: با تلاش نیروهای مسلح بویژه مرزبانی در مرزهای طولانی استان، امنیت کامل در این استان برقرار است.

سردار مجید شجاع چهارشنبه شب در سفر به تایباد و دیدار با امام جمعه این شهرستان افزود: یکی از مهمترین نیازهای توسعه در هر منطقه، وجود امنیت و احساس امنیت در بین آحاد جامعه است که این امر به خوبی در این استان پهناور محقق شده و امروز شاهد آن هستیم که زمینه توسعه و سرمایه گذاری در استان فراهم شده است. وی ادامه داد: ارتقای تکنولوژی و تجهیز مرز به پایش های الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته از مهمترین برنامه های پیش روی مرزبانی استان برای افزایش ضریب امنیت در مرز است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه های صورت گرفته برای برقرای امنیت، نتایج و دستاوردهای خوبی در حوزه امنیت مرزهای استان حاصل شده است. وی افزود: اشتغال مرزنشینان و تامین معیشت مرزنشین از اهمیت بسیار برخوردار است زیرا امنیت پایدار مرز با حضور مرزنشینان محقق می شود.

سردار شجاع ادامه داد: رونق فعالیتهای اقتصادی در مرزهای کشور نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد که در این زمینه گامهای خوبی در مرزهای استان خراسان رضوی برداشته شده است.

امام جمعه شهرستان تایباد نیز در این دیدار گفت: ساماندهی مرز دوغارون باید یکی از مهمترین اولویتهای مدیران ارشد استان باشد زیرا ساماندهی این کانون اقتصادی می تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصاد و اشتغال این خطه مرزی داشته باشد.

حجت السلام والمسلمین حسین ملکی ابرده افزود: از گمرک 100 ساله دوغارون و این گذرگاه رسمی در جهت رونق فعالیتهای اقتصادی به درستی استفاده نشده است.

وی به نقش سرمایه گذاران در رونق مناطق مرزی و محروم اشاره کرد و ادامه داد: در تقویت و حمایت بخش خصوصی باید سیاستهای اقتصاد مقاومتی را پیش بگیریم تا بتوانیم به عملیاتی شدن چرخه تولید و اشتغال جامه عمل بپوشانیم، بستر و حمایت از سرمایه گذاران باید در این منطقه فراهم شود.

دیدار با خانواده های شهیدان قاسمی و حسین زهی از دیگر برنامه های سردار شجاع فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در شهرستان تایباد بود.

استان خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد قرار دارد.

شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*