شنبه 14 مهر 1403

فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان رتبه ششم کشور را در ارزیابی عملکرد کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان رتبه ششم کشور را در ارزیابی عملکرد کسب کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس گزارش نتایج ارزیابی عملکرد، این اداره کل در سال 98 جایگاه ششم را در بین استان های کشور به دست آورد که در مقایسه با رتبه 9 در سال 97 و رتبه 18 در سال 96، روند رو به رشدی را داشته ایم.

فاطمه کرباسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ارزیابی در شاخص های عمومی همچون دولت الکترونیک، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری، استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، شفافیت و مدیریت مالی و ارتقای بهره وری و در شاخص های اختصاصی همچون امور فرهنگی، امور مطبوعاتی، امور سینمایی، کانون های مساجد، دیجیتال و فعالیت های قرآنی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر اساس میزان نرخ رشد در عملکرد که در نتیجه مقایسه بین سال های 96 تا 98 انجام شده، با 17.21درصد رشد در جایگاه نهم کشور قرار گرفته و از این حیث در زمره استان های با عملکرد خوب طبقه بندی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پویش های "درخانه بمانیم"، " من ماسک می زنم" و "ماسک و فاصله اجتماعی تنها واکسن کرونا" با مشارکت هنرمندان در این استان اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا، تولید محتواهای فرهنگی و هنری به منظور آگاهی بخشی برای مقابله با این ویروس در قالب های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

کرباسی به پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون 497 پرونده با ظرفیت اشتغال 716 نفر مقاضی بیش از 96 میلیارد ریال تسهیلات شده اند که تا زمان حاضر بیش از56 میلیارد ریال از تسهیلات مورد تقاضا پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هیچ بانک جامع اطلاعاتی از کسب و کارهای فرهنگی و هنری در استان غیر از صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران موجود نبود، گفت: در ایام شیوع کرونا تلاش کردیم فعالان حوزه فرهنگ و هنر در استان را به عضویت در این صندوق ترغیب کنیم و در نتیجه این اقدام شمار اعضای صندوق از 130 نفر به حدود 600 نفر افزایش پیدا کرد.

*س_برچسب‌ها_س*