یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فروش لاستیک با قیمت جدید متوقف شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
فروش لاستیک با قیمت جدید متوقف شد

اگر قصد به دنبال لاستیک دولتی خودرو هستید باید تا اطلاع ثانوی به صورت حضوری برای خرید اقدام کنید. اگرچه قرار بود از یکم دی ماه قیمت گذاری لاستیک آزاد شود اما با توجه به اینکه این موضوع هنوز از سوی ستاد تنظیم ابلاغ نشده و قیمت های جدید باید به قیمت قبل برگردد. به گزارش عرشه آنلاین، عباس علی آبادی، وزیر صمت چندی پیش اعلام کرد که قیمت گذاری لاستیک (تایر) آزاد شده است. در همین راستا نیز...

اگرچه قرار بود از یکم دی ماه قیمت گذاری لاستیک آزاد شود اما با توجه به اینکه این موضوع هنوز از سوی ستاد تنظیم ابلاغ نشده و قیمت های جدید باید به قیمت قبل برگردد.

به گزارش عرشه آنلاین، عباس علی آبادی، وزیر صمت چندی پیش اعلام کرد که قیمت گذاری لاستیک (تایر) آزاد شده است. در همین راستا نیز طبق اعلام مقامات صمت مقرر شد از یکم دی ماه قیمت گذاری دستوری لاستیک رسماً لغو شود.

بر همین اساس نیز کارخانجات تولیدکننده لاستیک اقدام به افزایش نسبی قیمت محصولات خود کردند.

با این حال به نظر می‌رسد هنوز ستاد تنظیم بازار آزادسازی قیمت گذاری لاستیک را ابلاغ نکرده و طبق نامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت‌های جدید لاستیک باید به قیمت قبل برگردد.

در این رابطه جمال میرزایی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در نامه‌ای به شرکت‌های تولیدکننده لاستیک اعلام کرد: برای کاهش التهاب و کاهش قیمت بازار آزاد فروش با قیمت‌های جدید متوقف شود تا پس از مذاکره و هماهنگی همانند گذشته در فضایی تعاملی با مسئولین نسبت به افزایش نرخ در چارچوب ضوابط کشور اقدام شود.

لاستیک دولتی می توان گرفت؟

سایت خرید اینترنتی لاستیک دولتی فعلا بسته شده است و متقاضیان ثبت نام لاستیک دولتی باید به نمایندگی شرکت‌های تایرسازی بروند. آدرس مراکز فروش لاستیک دولتی را با مراجعه به وب‌سایت هریک از شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران می‌توانید پیدا کنید. کافی است کمی وقت بگذارید نام صاحب نمایندگی، تلفن و آدرس دقیق بر اساس شهرمحل سکونت شما در سایت درج شده است.

لاستیک دولتی شامل انواع لاستیک ایرانی همچون: لاستیک بارز، لاستیک ایران تایر، لاستیک کویرتایر، لاستیک یزدتایر و لاستیک گلدستون می‌شود که توسط تولیدکنندگان داخلی در کشور تولیده شدند.

قیمت لاستیک دولتی و بازار آزاد را بخوانید.

قیمت لاستیک دولتی بارز سایز 185/65 R 15 برای یک حلقه یک میلیون و 94 هزارتومان است. بر اساس قیمت لاستیک خودرو، قیمت لاستیک پژو 206،405، ساینا و کوییک برای دو حلقه از برند هاوک پنج میلیون و 600 هزار تومان است. همچنین قیمت لاستیک جک S 5، رنو مگان، کیا سراتو برای دو حلقه از برند ایران تایر حوالی سه میلیون و 400 هزار تومان است. قیمت لاستیک تویوتا کمری از برند تراینگل هفت میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

برای خرید لاستیک شاهین، سمند سورن پلاس و رنو تندر باید چهار میلیون و 900 هزار تومان هرینه کنید. قیمت لاستیک هیوندای سوناتا از برند نکسن 9 میلیون و 500 هزار تومان است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

فروش لاستیک با قیمت جدید متوقف شد 2