یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فروش نفت ایران

فروش نفت ایران

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک کارشناس حوزه نفت معتقد است: شاید اتفاقات تنگه هرمز اخطار به امریکائی‌ها و اسرائیل باشد اما همین باعث می‌شود ورود و خروج به تنگه هرمز مشکل‌ساز شود و بنابراین روی قیمت نفت هم تاثیرگذار است.

وب‌گاه گسترش

هرساله در هفته‌های پایانی سال، شاهد بروز جهش نرخ دلار هستیم، کسری بودجه دولت و تلاش برای جبران بخشی از آن با تکیه بر رشد نرخ ارز، از دلایل اصلی بروز این رشدهای ناگهانی شمرده می‌شود. سال 1402 نیز به تبعیت از روند گذشته، شاهد رشد قابل‌توجه نرخ دلار پس از یک دوره تثبیت چندماهه بودیم.

وب‌گاه گسترش

کارشناسان بازار انرژی پیش بینی کرده اند که با روی کار آمدن ترامپ، احتمال افزایش فشار بر روی بازار نفت ایران وجود خواهد داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

سال 1402 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید. مسوولان دولتی در جمع‌بندی سال، از موفقیت‌های اقتصادی اعم از رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کنترل آن! کنترل نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و... سخن گفتند.

وب‌گاه فرارو

در حوزه تجارت خارجی، تراز تجاری کشور تاکنون و بدون احتساب اسفندماه رقم منفی 15 میلیارد دلار را ثبت کرده است و در حوزه افزایش ارتباط تجاری در حوزه‌هایی که توسط خود دولت هدف‌گذاری شده است تغییری چندان مشاهده نمی‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صنعت نفت ایران با وجود ادامه تحریم‌ها، در سال‌گذشته نیز شاهد جهش تولید و صادرات بود و افزون بر آن در بخش‌های مختلف از پایداری تولید گاز گرفته تا بهره‌برداری از میدان‌های جدید نفتی، موفقیت‌هایی را به‌کارنامه خود افزود. همواره از صنعت نفت به‌عنوان صنعت پیشران در ایران نام‌برده می‌شود. نفت در بیش از 110 سالی که از کشف آن در مسجدسلیمان می‌گذرد، در همه تار و پود اجتماعی، سیاسی و البته اقتصادی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت سیزدهم برخلاف روال هر‌ساله هنوز آمار عملکرد تجاری را منتشر نکرده‌است؛ رئیس‌کل گمرک ایران تاکنون تنها به انتشار میزان واردات کالاهای اساسی اکتفا کرده است و کار قضاوت درباره روند تجارت خارجی ایران در سال‌گذشته را با اندکی دشواری همراه کرده‌است. هرچند بنا به روال معمول ماه‌های گذشته می‌توان حدس‌های تا حد زیادی قابل‌اطمینان، درباره روند تجارت خارجی با اضافه‌کردن ماه آخر سال به‌میان...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سید عمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان با تاکید بر ضرورت پایان ماموریت ائتلاف آمریکایی خاطر نشان کرد که گفت‌وگو بین نیرو‌های منطقه‌ای باید ادامه یابد.

وب‌گاه عصر ایران

دولت در قانون بودجه سال 1402، به نهادها و برخی دستگاه های غیر از وزارت نفت مجوز داده تا با فروش نفت، بخشی از درآمد خود را کسب کنند. این موضوع نیز در لایحه بودجه سال آینده هم دیده شده است که بر این اساس، 134 هزار میلیارد تومان که برای تقویت بنیه دفاعی کشور در نظر گرفته‌شده که نیروهای مسلح در صورت عدم تحقق، می‌توانند در هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت از طریق فروش نفت و میعانات...

وب‌گاه فرارو

فروش همزمان نفت ایران توسط چند نهاد و ارگان موجب شده است تا مشتریان نفت ایران از این چند دستگی سوء استفاده کرده و تخفیفات قابل ملاحظه‌ای را طلب کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دولت در قانون بودجه سال 1402، به نهاد‌ها و برخی دستگاه‌های غیر از وزارت نفت مجوز داده تا با فروش نفت، بخشی از درآمد خود را کسب کنند. این موضوع نیز در لایحه بودجه سال آینده هم دیده شده است که بر این اساس، 134 هزار میلیارد تومان که برای تقویت بنیه دفاعی کشور در نظر گرفته‌شده که نیرو‌های مسلح در صورت عدم تحقق، می‌توانند در هماهنگی با سازمان برنامه...

وب‌گاه مشرق نیوز

پایگاه خبری الجزیره در گزارشی تاکید کرد که ایران با رکورد شکنی در تولید و صادرات فرآورده‌های نفت و گاز تحریم‌های آمریکا را به چالش کشیده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

غلامرضا تاجگردون معتقد است سالی سخت از نظر اقتصادی پیش روی ایران است چرا که منابع درآمدی دولت در سال جاری منابعی محدود و در مواردی غیرقابل تحقق است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در این گزارش بیشترین و کمترین بازدهی نرخ دلار در سال 1402 و دلایل نوسان اسکناس آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران توانسته حقوق قانونی خود را که فرصت توسعه به این کشور از طریق فروش نفت را می‌دهد، بازگرداند که مشکلی ندارد.