شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش نفت ایران

فروش نفت ایران

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری رویترز روز گذشته مدعی شد: «ایران ارسال محموله های نفتی به چین را متوقف کرد؛ زیرا تهران قیمت‌های بالاتری را از مشتری اصلی خود می‌خواهد و عرضه نفت ارزان را برای بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان کاهش داده است.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه روند تخفیف ایران به چین در فروش نفت در سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: خبرسازی‌ها تاثیری در فروش نفت ایران ندارد و با توجه به تحریم‌ها، الان صادرات نفت کشورمان در شرایط حداکثری قرار دارد.

وب‌گاه تابناک

وب‌گاه الف

رویترز به نقل از منابع بازرگانی و پالایشگاهی گزارش کرد ایران قیمت بالاتری را برای نفتی که به چین عرضه می‌کند، مطالبه کرده است.

وب‌گاه فرارو

ایران به‌صورت نظام‌مند 75 درصد از واردات خود را از 3 کشور تامین کرده است؛ از 25 درصد باقی‌مانده، حدود 13 درصد از مبدا 7 کشور وارد می‌شود.

وب‌گاه گسترش

حل مشکلات داخلی صنعت نفت مهم‌ترین اقدامی است که باید دولت آن را موردتوجه دهد. توجه به نیروی انسانی در کنار حل مشکلات بین‌المللی، می‌تواند تحول بزرگی را در صنعت نفت کشور رقم بزند، چراکه ظرفیت‌های فنی بسیار خوبی در این صنعت وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران نوشت: به بهانه دهمین سالگرد دستگیری دلالی که پول کلان شرکت نفت را پس نداده و محکوم به اعدام شده؛ چه کسی پشت بابک زنجانی بود و 2/7 میلیارد دلار الان کجاست؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کواد در کمتر از دو ماه دومین بیانیه خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران صادر کرد. در واقع آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام با استناد به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی که در آن ادعا شده بود «ایران تولید اورانیوم با خلوص 60‌درصد خود را افزایش داده است» بیانیه مشترکی صادر و این اقدام ایران را محکوم کردند. در این بیانیه اخیر آمده است: «ما بر راه حل دیپلماتیک و بر عزم خود مبنی بر اینکه ایران...

خبرگزاری فارس

وب‌گاه گسترش

معاون سابق ارزی بانک مرکزی ایران معتقد است که ناهماهنگی بازارها با نرخ تورم مشهود در اقتصاد، نشانه‌ای از عدم انضباط پولی و ناتوانی در رفع مشکلات اقتصادی در سطح کلان کشور است. این ناهماهنگی می‌تواند ناشی از سیاست‌های پولی انبساطی بیش از حد و چاپ پول غیرکنترل شده باشد که در نهایت به افزایش حجم نقدینگی و تورم منجر می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی معتقد است عدم تعادل بازارها در ایران با نرخ تورم ریالی موجود در اقتصاد نشانه‌ای از بی‌انضباطی پولی و عدم حل مشکلات اقتصادی در ساختار کلان کشور است.

وب‌گاه فرارو

سخنگوی دولت، گفت: طی دو سال گذشته درست است که ما فروش نفت را افزایش دادیم، ولی همزمان سعی کردیم اثر یا وزن نفت را در بودجه عمومی کاهش دهیم، آخرین آماری که امسال تا این هشت ماه اول منتشر شد 52 درصد بودجه عمومی از محل مالیات تأمین شد. بودجه عمومی برای هزینه‌های جاری کشور است. به جایش در بحث درآمد نفتی سعی شد به حوزه‌های سرمایه‌گذاری برود.

وب‌گاه گسترش

«به‌نظر می‌رسد مشکلات در سال‌های اخیر بیشتر شده و دولت فعلی نقش پررنگی در این روند داشته است. دولت فعلی بدون هیچ برنامه مشخص و حتی جهت‌گیری و سوگیری مدون سکان امور اجرایی را به‌دست گرفت.» یک فعال اقتصادی تصریح می‌کند: «به‌نظر می‌رسد مشکلات در سال‌های اخیر بیشتر شده و دولت فعلی نقش پررنگی در این روند داشته است. دولت فعلی بدون هیچ برنامه مشخص و حتی جهت‌گیری و سوگیری مدون سکان امور اجرایی...

وب‌گاه فرارو

هدایت الله خادمی معتقد است ضعیف بودن وزارت نفت باعث شده پای نهاد‌های دیگر برای فروش نفت کشور به خریداران باز شود؛ در حالی که مدیران کنونی نباید وزارتخانه‌ها و پست‌ها را بگیرند و کارش را برون سپاری کنند!

وب‌گاه گسترش

طبق آخرین اطلاعات اعلامی از سوی مرکز آمار، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی 25.6 درصدی را به‌دست آورده که به‌گفته وزیر نفت، این مهم به‌واسطه رشد سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت بوده؛ موضوعی که به‌نظر کارشناسان، تغییر رویکرد و بازطراحی تجارت انرژی ایران در این مهم نقش داشته است و باید این مسیر ادامه داشته باشد. طبق آخرین اطلاعات اعلامی از سوی مرکز آمار، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی 25.6 درصدی را...