شنبه 7 مهر 1403

فعالان صنایع دستی شهرستان نیر حمایت می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالان صنایع دستی شهرستان نیر حمایت می‌شوند

اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر گفت: صنایع دستی می‌تواند زمینه برای جهش تولید و رونق اشتغال را فراهم آورد و امسال در این راستا از فعالان و تولیدات این عرصه حمایت می‌شود.

ابراهیم امامی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی نیر با اشاره به تولیدات فاخر صنایع دستی بویژه در روستاهای منطقه افزود: حفظ و احیای این تولیدات باید در اولویت قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی و لازم پیگیری شود.

وی اظهارداشت: برای تولید هر یک از آثار و تولیدات صنایع دستی، مراحل مختلفی طی شده و بخشی یا تمامی مراحل تولید محصول به وسیله دست انجام می‌شود و این بیانگر ارزش بالای این صنایع است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر هم در این مراسم گفت: در این شهرستان بویژه روستاها صنعتگران بسیاری در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستند که تولیدات ارزشمند و فاخری را تولید و وارد بازار می‌کنند. بهنام وکیلی افزود: حل مشکلات و دغدغه‌های پیش روی صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در راستای رونق تولید و اشتغال در این بخش در اولویت بوده و در این زمینه پیگیری‌های اساسی انجام می‌شود. وی ارائه آموزش، صدور پروانه‌های تولید انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی را از جمله برنامه‌های این حوزه برشمرد و بیان‌کرد: سالانه در این حوزه اقدامات مختلفی انجام می‌شود. در این آیین در گرامیداشت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان نیر تجلیل شد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*