شنبه 15 اردیبهشت 1403

فعالان فرهنگی و دینی کشور تقدیر شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فعالان فرهنگی و دینی کشور تقدیر شدند

رویداد ملی نهضت به مناسبت یکم تیر ماه سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع رسانی دینی برگزار شد.

رویداد ملی نهضت به مناسبت یکم تیر ماه سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغات و اطلاع رسانی دینی امروز 31 خرداد 1402 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری، خانواده شهید عجمیان و شهید علی‌وردی و اصحاب رسانه به همراه تجلیل از برگزیدگان تبلیغ و تبیین کشور برگزار شد.

در ابتدای این برنامه از حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رنجبر تبیین‌گر اسلام ناب، منصوره کوشکی مبلغه و فعال مسجدی، دکتر سرلک استاد دانشگاه و مبلغ اسلام ناب، احمد حاجی‌شریف قاری و فعال قرآن، ابوالفضل بهرام‌پور مترجم و مفسر قرآن کریم، به عنوان تبیین‌گران و مبلغان اسلام ناب تجلیل شد.

پس از آن در بخش دوم برنامه، از مریم شعبانی کارگردان تئاتر فاطمه (س)، محمد حسین نیرومند هنرمند گرافیست، حسن روح‌الامین هنرمند نقاش کشورمان، حسین حقیقی خواننده، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده، سرباز روح‌الله رضوی هنرمند، شاهمرادی مدیر شبکه چهار سیما، سپیده بابایی قهرمان ورزش ملی، دکتر نیکزاد نماینده مجلس اسلامی تقدیر شد.

سپس از خانم دکتر ریحانه سادات آل رسول، مصطفی جاوید پاکبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرخوش، غلامرضا رحیمی، آرمیتا رضایی نژاد در بخش نشر خوبی‌ها تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وقتی جهاد تبیین به عنوان یک اصل و واجب عقلی و شرعی بر دوش همه ما قرار داده شد گرد هم آمدن و هم اندیشی کردن و معرفی کسانی که قدم مؤثری در این جهاد عظیم در برابر این جنگ پیچیده تلاش می‌کنند مساله بزرگی است.

وی افزود: امام خمینی سازمان تبلیغات اسلامی را در چنین روزی تأسیس کردند تا یک دستگاهی برای این معنا به وجود بیاید و فعالیت‌های تبلیغ سازماندهی شود بر همین اساس هر سال در این روز سعی می‌شود تا از افرادی که در عرصه تبلیغ تلاش کردند تقدیر شود.

حریزاوی گفت: تبلیغ از رسالت‌های الهی است که خداوند بر دوش ما قرار داده و این تنها اختصاص به طلاب ندارد و به همه ما مسلمانان واجب و شرط ایمان است.

حجت السلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان این مراسم گفت دستگاه تبلیغی من را یاد شهید حقانی می‌اندازد. در این روز باید از کسانی تقدیر شود که سهمی در تبلیغ اسلام داشته‌اند.

وی افزود: امروز و فردا شبیه این جلسه در همه استان‌ها برگزار می‌شود. یکی از دغدغه‌های ما در این جلسات، نشر خوبی هاست. مثلا پارسال از عزیزی تقدیر شد که تعدادی خانه ساخته بود و در اختیار جوانان می‌گذشت یا از فردی که برنامه باد صبا را ساخته بود تا یه نوعی مبلغ باشد این‌ها همه مصداق خوبی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات گفت: این مرام امیرالمومنینی باید در جامعه نشر پیدا کند. ما از پیامبر این گونه فرا گرفته‌ایم که فریب‌کار کسی است که خوبی را می‌پوشاند و بدی را مثل رسانه‌های غربی و اینترنشنال فریاد می‌زند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید امر تبلیغ مردمی شود، علما و روحانیت باید سررشته‌دار تبلیغ باشند، اما امر تبلیغ باید توسط همه مردم دنبال شود.

وی افزود: امیرالمؤمنین در ماجرای جمل و صفین این اتفاق را دنبال می‌کند و با مردم صحبت کرده و مشورت می‌دهند و زمینه ورود مردم برای مردم را فراهم می‌سازند‌یاران ایشان می‌فرمایند ما اهل جوانمردی هستیم و مردم بقیه را دعوت به ایستادگی و پافشاری می‌کنند برای همین سررشته تبلیغ در دست علماست و باید این مسیر به دست مردم برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها