چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فعالین حوزه گردشگری کردستان تسهیلات کرونا نگرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالین حوزه گردشگری کردستان تسهیلات کرونا نگرفتند

سنندج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: بیشتر فعالین حوزه گردشگری در این استان بخاطر مشکلات سامانه نتوانسته‌اند تسهیلات دولتی مرتبط با شیوع کرونا را دریافت کنند.

یعقوب گویلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه با اخطار و اختلال‌هایی مواجه و ثبت نام را دشوار کرده که رفع آن توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه 95 درصد آژانس‌های مسافرتی در استان تعطیل شده و فعالیت نمی‌کند و هتل‌ها هم با 10 درصد اشغال باز هستند، افزود: صنعت گردشگری در کشور و به تبع این استان آسیب جدی دیده و نیاز به حمایت ویژه دارد.

گویلیان اضافه کرد: درخواست برای دریافت تسهیلات توسط فعالین حوزه گردشکری استان بالاست و تنها حدود 10 درصد از این قشر توانستند، تسهیلات کرونایی دریافت کنند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی استان کردستان یادآور شد: استان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد و اگر به این قشر کمک شود بر اشتغال و توسعه، تاثیر گسترده‌ای خواهد داشت.

کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل 773 اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول و است.

*س_برچسب‌ها_س*