پنج‌شنبه 24 خرداد 1403

فلسفه توجه به نکات ایمنی در میان سازنده‌ها شکل نگرفته است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فلسفه توجه به نکات ایمنی در میان سازنده‌ها شکل نگرفته است

رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز در میان برخی سازنده‌ها فلسفه توجه به نکات ایمنی و عمل به ضوابط شکل نگرفته است.

مهدی چمران در پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت: نمی‌شود بدون اتکا به نیروهای دانشگاهی، یک تجربه خوب را نشان داد. باید درست کار کرد تا بتوانیم به جایی برسیم که خودمان امکانات مورد نیاز را تولید کنیم، چون آتش نشانی با خطر و جان انسان‌ها سروکار دارد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در کشور بازار خرید برای این امکانات در شهرهای بزرگ و کوچک کشور وجود دارد. همیشه که نباید به جان فشانی و از خودگذشتگی تکیه کرد. باید امکانات و وسایل خود را نیز به خوبی تأمین کنیم. بنابراین خودمان آنچه که مورد نیاز است را بایدبسازیم. شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان، این توانمندی را دارند که اگر از ایشان حمایت شود، کارهای بزرگی انجام خواهد شد.

چمران گفت: اگر ساختمانی ناایمن و بدون امکانات ساخته شود، ویران می‌شود کما اینکه، این را در آبادان شاهد بودیم. ساختن یک ساختمان ایمن، یک سرمایه گذاری ارزنده است. متأسفانه این فلسفه هنوز در میان برخی سازنده‌ها شکل نگرفته است که به نکات ایمنی توجه کنند و طبق ضوابط عمل کنند.

او گفت: شورای اسلامی شهر تهران وظیفه دارد که در زمینه ضد حریق کردن ساختمان‌ها تلاش کند؛ از سازمان آتش نشانی هم انتظار داریم که با امکانات و نیروی انسانی خود، با دانشگاه‌ها مرتبط شوند تا امکانات خود را در داخل تأمین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری