سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

فیلم جدید مهرجویی پروانه نمایش گرفت

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
فیلم جدید مهرجویی پروانه نمایش گرفت

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای فیلم‌های داریوش مهرجویی، سیدجواد هاشمی و مهران مهدویان مجوز نمایش صادر کرد.

به گزارش فارس، در جلسه شب گذشته شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش سه فیلم «لامینور»، «تورنا2» و «پروا» صادر شد.

«لا مینور» (به معنای اولین گام و آکوردی که هنرجویان گیتار فرا می‌گیرند) به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی، مانند «سنتوری» درباره یک نوازنده است، با این تفاوت که این نوازنده این بار یک دختر است. این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور ندارد.

«تورنا2» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیدجواد هاشمی در سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشت. این فیلم در بخش جایزه مرکز توسعه سینمای کودک، قرار بود تقدیر ویژه شود اما به دلیل حضور سیدجواد هاشمی در هیأت داوران، از رقابت خارج شد. «تورنا2» داستان چهار بچه است که با یک سفینه به فضا سفر کرده و با موجودات فضایی برخورد می‌کنند.

«پروا» به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و کارگردانی مهران مهدویان، اولین تجربه بلند سینمایی مهدویان بعد از فیلم ویدویی «اگزما» است. این فیلم در خارج از شهر تهران فیلمبرداری شده و متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر است.