سه‌شنبه 24 مهر 1403

قاضی‌پور: متون حقوقی که ناظر بر عقود معاملات است بایستی کامل نوشته شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قاضی‌پور: متون حقوقی که ناظر بر عقود معاملات است بایستی کامل نوشته شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم ارومیه در موافقت با پیشنهاد طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی گفت: اساسا هر متن حقوقی که ناظر بر عقود معاملات است بایستی کامل نوشته شود.

نادر قاضی‌پور در موافقت با پیشنهاد حاجی‌دلیگانی مبنی بر طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی از نمایندگان و هیات رییسه و روسای کمیسیون‌ها بخصوص آقای ملکشاهی که این زحمت را کشیدند تا تعداد پرونده‌های دادگاه‌ها و دادسراها را کم کند، قدردانی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: همکاران متن پیشنهادی حاجی‌دلیگانی جامع و کامل است. اساسا هر متن حقوقی که ناظر بر عقود معاملات است بایستی کامل نوشته شود. متن پیشنهادی آقای حاجی باهماهنگی کارشناسان ذیربط تنظیم شده است.

قاضی‌پور ادامه داد: یک ماده‌ای با دو تبصره جایگزین متن انتخابی شده است که به صراحت اشکالات را برطرف می‌کند مشکلات را برطرف می‌کند.

وی عنوان کرد: من خواهش می‌کنم کمیسیون‌ها گزارش بدهند که چند درصد پرونده دادسراها و دادگاه‌ها درباره این زمین‌ها است؟ دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها چند درصد وقت‌شان را صرف این اختلافات می‌کنند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: لذا همکاران، ما باید قانون را شفاف روشن و کامل بنویسیم تا در اجرا مشکلی نباشد. در متن آقای حاجی دلیگانی رهن و اجاره اضافه شده است تا دقیقا بدانند که صاحب ملک چه کسی است.

قاضی‌پور بیان داشت: الان تعداد زیادی کلاهبردار با افراد نفوذی خودشان در شهرداری‌ها، سازمان‌های ثبت اسناد می‌آیند زمین‌های دولتی و زمین‌های اشخاص را بخصوص زمینه‌های مربوط به اصل 49 قانون اساسی را تصاحب می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*