یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

قالیباف: پیشرفت و توسعه کشور نیازمند اقتدار قضائی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
قالیباف: پیشرفت و توسعه کشور نیازمند اقتدار قضائی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این ایام از امام شهدا یاد می‌کنیم، امامی که فرصتی ایجاد کرد که جوانان از زیر یوغ اسبتداد خارج شوند. امام با اداره مستحکم برای خدا استقامت کردند و گامی جزو برای خدا برنداشتند و ثمره این استقامت آزادی این ملت است.

وی افزود: امروز می‌بینیم که در جهان اسلام و کره خاکی این ملت از ظلم رهایی پیدا کرده و روز به روز با تاکید بر اصالت‌ها بدون هیچ انحرافی پیش می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما مسئولین و نخبگان جامعه باید به این نکته توجه کنیم که بین باید‌ها با واقعیت‌های موجود به ویژه در مسائل فرهنگی و اقتصادی تفاوت وجود دارد و باید به آن توجه کنیم. این موارد هم ناشی از دور شدن از ریشه‌های انقلاب و اندیشه های امام است.

قالیباف با بیان اینکه قوه قضاییه نقش بسیار برجسته و کلیدی دارد که باید به آن توجه کرد، گفت: در اصل اول و دوم قانون اساسی می‌بینیم که اساسا بار حساس، دقیق و مهمی برای حکومت اسلامی بر عهده قوه قضاییه است. فلسفه اسلام عدل و عدالت است. قوه قضاییه نقش جدی و اساسی در امنیت ملی دارد به ویژه امروز که در جنگ شناختی و اقتصادی هستیم.

وی بیان کرد: اگر حرف از عدالت در جامعه می‌زنیم حتما نقش قوه قضاییه کم نظیر است، اما دو قوه دیگر نیز نقش و وظیفه دارند. در برنامه هفتم سعی کردیم موضوعاتی که قوه قضاییه به آن‌ها نیاز دارد، ببینیم و ارتباط تنگاتنگی با رئیس قوه قضاییه داریم.

در حال تکمیل...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

محمدباقر قالیباف

مجلس شورای اسلامی

امام خمینی

این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
قالیباف: پیشرفت و توسعه کشور نیازمند اقتدار قضائی است 2
قالیباف: پیشرفت و توسعه کشور نیازمند اقتدار قضائی است 3
قالیباف: پیشرفت و توسعه کشور نیازمند اقتدار قضائی است 4