جمعه 31 فروردین 1403

قایقران زنجانی در یک قدمی المپیک ایستاده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قایقران زنجانی در یک قدمی المپیک ایستاده است

زنجان - ایرنا - رییس هیات قایقرانی استان زنجان، گفت: بهمن نصیری از قایقرانان ملی پوش این استان با دستیابی به نشان نقره در رقابت های کسب سهمیه المپیک ژاپن در آستانه حضور در بازی های المیک 2021 توکیو قرار گرفته است.

غفور حمیدی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نازنین ملایی قایقران گیلانی تیم ملی روئینگ ایران نیز در رقابت های کسب سهمیه المپیک ژاپن به مقام دوم رسیده است که در حال حاضر این 2 قایقران برتر ماده تک نفره سنگین وزن با وجود تنها یک سهیمه المپیکی در این ماده، در انتظار تصمیم فدراسیون جهانی قایقرانی برای حضور در این دوره از بازی ها هستند.

وی، اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی ایران با توجه به اینکه نصیری و ملایی در رقابت های کسب سهمیه المپیک که از 15 تا 17 ماه جاری در ژاپن برگزار شد با فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی مکاتبه کرده است تا امکان حضور این 2 قایقران شاخص ایران در بازی های المپیک، فراهم و مقدور شود.

حمیدی، تصریح کرد: اگر فدراسیون جهانی با این کار موفقت نکند در این صورت فدراسیون قایقرانی ایران یکی از این 2 قایقران برتر که از شرایط و آمادگی خوب و مناسب تری برخوردار است را به بازی های المپیک 2021 توکیو اعزام خواهد کرد.

وی، یادآور شد: زینب نوروزی دیگر قایقران زنجانی رشته روئینگ، اعزامی به رقابت های کسب سهمیه ژاپن نیز در مصاف با حریفان به نشان برنز رسید و شانس خود برای حضور در بازی های المپیک توکیو را از دست داد.

بازی‌های المپیک 2020 توکیو که زمان برگزاری آن به علت شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و به خاطر حفاظت از سلامت ورزشگاران یک سال به تعویق افتاده بود، طبق برنامه جدید قرار است بین تاریخ‌های 23 جولای تا 8 آگوست 2021 (یکم مرداد تا 17 مرداد 1400) در توکیو برگزار شود.

پیش از این قرار بود این بازی‌ها بین تاریخ‌های 24 جولای تا 9 آگوست 2020 (3 تا 19 مرداد 1399) به میزبانی توکیو برگزار شود، اما برگزاری بازی‌های المپیک برای اولین بار در تاریخ به خاطر شیوع ویروس کرونا و تأثیر گسترده آن بر کشورهای مختلف جهان، به تعویق افتاد.

*س_برچسب‌ها_س*