پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

قتل مرد جوان به دست 3 افغانستانی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قتل مرد جوان به دست 3 افغانستانی

پیگیری پلیس برای دستگیری 2 متهم از 3 متهم پرونده قتل مرد 32 ساله ناکام ماند و کار متهم سوم نیز به برگزاری مراسم قسامه در دادگاه انجامید. پیگیری پلیس برای دستگیری 2 متهم از 3 متهم پرونده قتل مرد 32 ساله ناکام ماند و کار متهم سوم نیز به برگزاری مراسم قسامه در دادگاه انجامید. به گزارش عرشه آنلاین؛ تابستان 3 سال قبل گزارش یک درگیری خونین به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. پس از آن مأموران...

پیگیری پلیس برای دستگیری 2 متهم از 3 متهم پرونده قتل مرد 32 ساله ناکام ماند و کار متهم سوم نیز به برگزاری مراسم قسامه در دادگاه انجامید.

به گزارش عرشه آنلاین؛ تابستان 3 سال قبل گزارش یک درگیری خونین به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. پس از آن مأموران به محل نزاع که در محدوده رباط کریم بود، اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که افراد درگیر در این نزاع بعد از مجروح کردن مرد 32 ساله‌ای از ناحیه گردن با چاقو از محل متواری شده‌اند. بعد از مرگ مرد جوان در بیمارستان تحقیقات پلیسی برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد.

در نخستین گام از تحقیقات مأموران به سراغ شاهدان درگیری رفتند و آنها عنوان کردند: مقتول از مدتها قبل با 3 مرد افغانستانی اختلاف داشت و روز درگیری، آنها با چاقو او را زدند و بعد هم از محل متواری شدند.

در حالی که ردیابی‌ها برای شناسایی متهمان ادامه داشت پلیس دریافت متهمان پس از جنایت به محل نامعلومی گریخته‌اند. تا اینکه 48 ساعت بعد از قتل مأموران موفق شدند رد یکی از متهمان به نام کریم را در حاشیه تهران بزنند و وی بازداشت شد.

متهم بعد از دستگیری و در همان بازجویی‌های اولیه به درگیری با مقتول اعتراف کرد اما مدعی شد او مقتول را نزده است و دوستانش به نام‌های نظیر و جمعه او را زده‌اند و بلافاصله نیز از کشور خارج شده و به افغانستان رفته‌اند.

با گذشت 3 سال از این جنایت، پلیس نتوانست ردی از دو متهم فراری به دست آورد به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست برای کریم به شعبه 13 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم درخواست قصاص کردند.

سپس کریم به جایگاه رفت و گفت: ما 3 نفر از قبل با مقتول اختلاف داشتیم. روز حادثه من اصلا چاقویی نداشتم و جمعه و نظیر او را زدند و بعد هم به افغانستان رفتند. حالا هم من 3 سال است که بی‌گناه بازداشت شده‌ام و به من اتهام قتل زده‌اند.

از آنجا که غیر از اظهارات شاهدان مدرکی علیه متهم به دست نیامده بود، قضات دادگاه کیفری، پرونده را از موارد لوث دانسته و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند.

در این میان اولیای دم اعلام کردند نمی‌توانند 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند و به این ترتیب مقرر شد تا در جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده کریم برای بی‌گناهی‌اش 50 بار قسم بخورد تا از قتل تبرئه شود.

منبع: ایران --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

قتل مرد جوان به دست 3 افغانستانی 2