سه‌شنبه 17 مهر 1403

قدرت اجرایی برای ورود به گرانی اجاره‌بها را نداریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قدرت اجرایی برای ورود به گرانی اجاره‌بها را نداریم

سعید شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی قدرت و قوه اجرایی برای ورود به گرانی یا ارزانی اجاره بها نداشته و قانون به این اداره کل این اختیار را نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شاهین فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در زمینه گرانی مسکن و زمین در استان زنجان بررسی های لازم انجام شده است و بر خلاف دیدگاه موجود در جامعه و بر اساس آمار مرکز آمار کشور، زنجان جزو استان‌های صدر جدول در زمینه گرانی نیست.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده زنجان در رتبه هشتم گرانی زمین و مسکن در کشور قرار دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: همه بنگاه‌های مسکن زیر نظر اتحادیه اصناف بوده و ستاد تنظیم بازار نیز وظیفه دارد قیمت‌ها را بررسی کند که این ستاد زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان است. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی از نظر آمار و اطلاعات کلی رصدهای لازم را انجام می‌دهد، اما اینکه قدرت اجرایی داشته باشیم اینگونه نیست. شاهین فر بیان داشت: وظیفه اصلی اداره کل راه و شهرسازی تولید و سیاستگذاری در زمینه مسکن است و در موضوع قیمتگذاری دخالتی ندارد. وی عدم ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا را یکی از دلایل گرانی اجاره بها عنوان کرد و افزود: متاسفانه هر چه مسکن عرضه می‌کنیم قیمت‌ها بالانس نمی‌شود که باید دلایل آن بررسی شود. این مسئول ادامه داد: همه سازمان‌های مرتبط با موضوع قیمت مسکن باید به موضوع گرانی اجاره بها ورود پیدا کرده و با قیمت‌گذاری مناسب میزان اجاره بها را کاهش دهند. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: قولنامه‌ای که با کد رهگیری ثبت می‌شود مستلزم پرداخت هزینه است که گاهی برای عدم پرداخت مبلغ مورد نظر، قولنامه‌ها بدون کد رهگیری نوشته می‌شود. شاهین فر افزود: فرار بنگاه‌ها از ثبت کد رهگیری در قولنامه‌ها موجب ایجاد مشکلاتی نظیر افزایش اجاره بها می‌شود. انتهای پیام /