چهارشنبه 18 مهر 1403

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در لیست سیاه چه پیامدی خواهد داشت؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در لیست سیاه چه پیامدی خواهد داشت؟

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ در نوار غزه، سازمان ملل متحد اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل بی‌توجهی به حقوق کودکان در درگیری‌ها، در فهرست ننگین خود موسوم به "لیست سیاه" قرار خواهد داد. پر واضح است که این اقدام، ضربه سنگینی به وجهه بین‌المللی رژیم اشغالگر و نمادی از انزوا و طرد این رژیم از سوی جامعه جهانی است. آنتونیو گوترش، دبیرکل...

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ در نوار غزه، سازمان ملل متحد اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل بی‌توجهی به حقوق کودکان در درگیری‌ها، در فهرست ننگین خود موسوم به "لیست سیاه" قرار خواهد داد.

پر واضح است که این اقدام، ضربه سنگینی به وجهه بین‌المللی رژیم اشغالگر و نمادی از انزوا و طرد این رژیم از سوی جامعه جهانی است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گزارشی که به زودی منتشر خواهد شد، به طور مستند نقض حقوق کودکان توسط ارتش رژیم صهیونیستی را به اثبات خواهد رساند.

گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر، با عصبانیت شدید، آن را "تصمیمی شرم‌آور" خوانده است. اما این "شرم" واقعی، دامنگیر رژیمی است که با بی‌رحمی تمام، کودکان بی‌گناه را قربانی جنایات خود می‌کند.

"لیست سیاه" در سال 2002 با هدف اعمال فشار بر طرف‌های درگیر در جنگ‌ها برای احترام به حقوق کودکان، ایجاد شد. این فهرست شامل نام دولت‌ها و گروه‌های مسلحی است که به ارتکاب جنایات علیه کودکان متهم شده‌اند.

پیش از این، دیوان بین‌المللی دادگستری نیز به دلیل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، علیه این رژیم اعلام جرم کرده بودند.

قرار گرفتن رژیم اشغالگر در "لیست سیاه" سازمان ملل متحد، گامی مهم در جهت به رسمیت شناختن ظلم و ستم این رژیم علیه مردم فلسطین و به ویژه کودکان است.

جامعه جهانی باید با قاطعیت از حقوق کودکان فلسطینی دفاع کند و برای مجازات عاملان این جنایات هولناک تلاش کند.

به نظر می‌رسد زمان پاسخگویی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است...