یک‌شنبه 22 مهر 1403

قزوین 161 شهید را در آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قزوین 161 شهید را در آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب کرده است

قزوین - ایرنا - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین سوم خرداد را نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: این استان با تقدیم 161 شهید در عملیات پیروزمندانه بین المقدس نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر داشت.

غلامرضا حقایق پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوم خرداد به‌عنوان برگ زرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که می‌توان از آن به‌عنوان یک حماسه بزرگ ملی یاد کرد.

وی اظهار داشت: آنچه در سوم خرداد رخ داد نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان غیور با ایمان به خدا و دست خالی حماسه بی بدیلی آفریده و در تاریخ ماندگار شدند.

این مسوول ادامه داد: سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در حقیقت فرصتی برای تداعی خاطرات غرورآفرین و ارزشمند حماسه‌آفرینان آن دوران برای جامعه و به‌ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد هیچ گاه از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: سوم خرداد سال 61 نیروهای اسلام بعد از یک عملیات 23 و 24 روزه توانستند خرمشهر قهرمان را که به اشغال نیروهای بعثی درآمده بود، آزاد کنند.

حقایق پور تاکید کرد: گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر نباید فقط به برگزاری مراسم خلاصه شود، بلکه باید با درس گرفتن از این حماسه عظیم برای پیروزی در زمینه‌های مختلف تلاش کنیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم حضوری، افزود: هر ساله به این مناسبت، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا بیشتر برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

حقایق پور تصریح کرد: سرکشی از خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر)، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و تجلیل از ایثارگران از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

استان قزوین در هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*