چهارشنبه 4 مهر 1403

قهرمانی مقتدرانه سلاطین والیبال نشسته جهان / زنده از هانگژو: دست به هر چه می‌زنند طلا می‌شود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
قهرمانی مقتدرانه سلاطین والیبال نشسته جهان / زنده از هانگژو: دست به هر چه می‌زنند طلا می‌شود!

رقابتهای پاراآسیایی با درخشش ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف ادامه دارد.

به گزارش ورزش سه، کاروان ورزش ایران در چهارمین روز این بازیها صاحب 96 مدال شامل 32 طلا، 36 نقره و 28 مدال برنز شده و همچنان جایگاه دوم را در جدول رده بندی به خود اختصاص داده است. در این پست خلاصه‌ای از نتایج امروز را با هم مرور می‌کنیم:

بردمقتدرانه و قابل پیش بینی تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران، بهترین تیم جهان در این رشته با پیروزی 3 بر صفر برابر قزاقستان مقتدرانه به مقام قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت و صاحب مدال طلا شد. شاگردان هادی رضایی در این دیدار با نتایج 25 بر 14، 25 بر 16 و 25 بر 18 پیروز شدند و سکوی قهرمانی را از آن خود کردند. آنها حتی یک ست به رقبا ندادند.

طلای باارزش زهرا نعمتی  دیدار فینال مسابقات پاراتیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در بخش ریکرو، بین زهرا نعمتی و حریف چینی در سایت تیراندازی مجموع ورزشی فویانگ برگزار شد. در این دیدار مهیج که حریف چینی از حمایت تماشاگران برخوردار بود، نعمتی توانست مدال طلا را از چنگ رقیب دربیاورد و با پیروزی 26 بر 25 به مدال طلا دست پیدا کند.

بچه‌های گلبال علیه چین تیم ملی گلبال مردان ایران در دیدار رده‌بندی این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر کره جنوبی با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. تیم ملی گلبال ایران در دوره قبل قهرمان شده بود.

منشازاده و طلای دیگر امروز دیدار فینال رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در بخش کامپوند برگزار شد و طی آن علی سینا منشازاده به مصاف حریفی از هند رفت که طی آن ملی پوش ایران در تیر طلایی حریف خود را شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

سنگین وزنهای رکوردشکن در رقابت های پاراوزنه برداری، در وزن 107 کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند. غریب شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه 243 کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم وی وزنه 247 کیلوگرم را نتوانست مهار کند اما در حرکت سوم وزنه 251 کیلوگرم را مهار کرد و به مدال طلا رسید و رکورد بازی های پاراآسیایی را شکست. سامان رضی نیز وزنه 220 را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه 225 را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه 235 کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

نقره باارزش اما تلخ در روز پایانی مسابقات والیبال نشسته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، تیم بانوان ایران مقابل تایلند به میدان رفت و با پیروزی 3 بر صفر مقابل این حریف به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید. این مسابقات به صورت دوره ای برگزار شد و والیبالیست های ایران فقط یک شکست برابر چین داشتند و نایب قهرمان شدند.

طلا، نقره و برنز در دوومیدانی  امروز جمعه سامان پاکباز از ایران موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه کلاس F 12 بازی های پاراآسیایی هانگژو شد. پاکباز با پرتاب 16 متر و 15 سانتیمتر به این عنوان دست پیدا کرد. مدال نقره به نماینده ازبکستان با پرتاب 15.37 متر رسید و علی شمشیری از ایران در این ماده با پرتابی به میزان 14.14 متر به مدال برنز رسید.

عرفان بُندری در ماده پرتاب نیزه کلاس F54 موفق به کسب مدال طلای چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی شد. بُندری با پرتابی به میزان 28 متر و 28 سانتیمتر به مدال طلا دست پیدا کرد.

همچنین در رشته 400 متر علی نجیمی با زمان 50/03 ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و به مدال نقره رسید. ظریف نیز با 50/79 سوم شد و مدال برنز این دوره از بازیها را بر گردن آویخت. "جاکارین دامونی" از تایلند با زمان 49/51 به مدال طلا رسید. در این ماده شش ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.

قهرمانی مقتدرانه سلاطین والیبال نشسته جهان / زنده از هانگژو: دست به هر چه می‌زنند طلا می‌شود! 2
قهرمانی مقتدرانه سلاطین والیبال نشسته جهان / زنده از هانگژو: دست به هر چه می‌زنند طلا می‌شود! 3