جمعه 31 فروردین 1403

قوای مقننه و قضائیه دولت را در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها یاری کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قوای مقننه و قضائیه دولت را در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها یاری کنند

آیت‌الله رجبی رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به حذف ارز ترجیحی از سوی دولت گفت: قوای مقننه و قضائیه دولت را در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها یاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا حذف ارز ترجیحی یکی از اقدامات مؤثری است که دولت سیزدهم در راستای عادلانه سازی یارانه و حذف رانت‌خواران در روزهای گذشته اجرا کرد، هرچند که بهتر بود هم‌زمان با آغاز طرح زیرساخت‌های توزیع یارانه‌ای اقلام اساسی نیز فعال می‌شد تا شوک یکباره به مردم وارد نمی‌شد اما چاره‌ای نیز جزء اصلاح نوع پرداخت یارانه نبود.

در این میان دولت رئیسی کاری را انجام داد که حداقل سه سال پیش باید دولت روحانی آن را انجام می‌داد.

از همین رو آیت‌الله محمود رجبی رئیس مؤسسه امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار ما با حمایت از این اقدام شجاعانه دولت در اصلاح سیستم یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی اظهار داشت: بر اثر عملکرد و مدیریت نامطلوب دولت‌های گذشته راهبردهای اساسی در عرصه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند، اجرایی نشده و همچنین امروز مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم نیز تشدید شده است. وی ادامه داد: امروز دولت انقلابی به روی کار آمده و این انگیزه را دارد که برای حل مشکلات اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی فعالیت کند. آیت‌الله رجبی با تأکید بر لزوم همراهی مردم برای اجرایی‌شدن طرح‌های اقتصادی دولت، تصریح کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند طرح اصلاح اقتصادی را به‌پیش ببرد، بلکه باید تمام قوا و اقشار جامعه تا

حد توان خود با این طرح همکاری، همیاری و پشتیبانی داشته باشند تا دولتمردان باانگیزه و توان بیشتر در مسیر حل مشکلات اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم گام بردارند.

انتهای پیام /