یک‌شنبه 17 تیر 1403

قیمت سکه در دوراهی / دلار زیر پای سکه را خالی می‌کند؟/ بازی سکه پشت دست اونس / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 14 تیر 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت سکه در دوراهی / دلار زیر پای سکه را خالی می‌کند؟/ بازی سکه پشت دست اونس / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 14 تیر 1403

اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند قیمت سکه امروز در جریان معاملات بازار شانس پیروی از اونس طلا را دارد و می تواند در صورت عدم نوسان قیمت دلار، دومین مولفه اثرگذار را الگوی خود قرار دهد.

عکس: اقتصادنیوز / دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه آخرین روز کاری هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که کمتر از 24 ساعت تا برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقی مانده است و به عقیده معامله گران تغییر روند بازار و نوسان محسوس قیمت ها در جریان معاملات امروز چندان محتمل نیست و بازار در مسیر رنج حرکت خواهد کرد.

معامله‌گران معتقدند بازار تمامی نوسانات خود را تا روز چهارشنبه تجربه کرده است و از امروز چشم به روز شنبه و اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1403 دارد تا با توجه به آن مسیر حرکت خود را مشخص کند. روندی که روز گذشته سمت و سوی کاهشی به خود گرفت و قیمت ها معاملات را با شیب نزولی به پایان رساندند و قیمت سکه به مرز حمایت مهم 42 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

همچنین قیمت طلای آبشده هم در جریان معاملات روز گذشته پایین آمد و به کف 15 میلیون رسید. نکته جالب توجه اما درباره معاملات روز چهارشنبه، روند نزولی قیمت طلا و سکه همزمان با صعود قیمت اونس طلا بود. به گزارش اقتصادنیوز، دومین مولفه موثر بر قیمت سکه روز گذشته با رشد حدود 40 دلاری، حدود 2350 دلار قیمت خورد تا نقطه پایانی بر روند کاهشی دو هفته گذشته بگذارد. به عقیده تحلیلگران، کاهش رشد دستمزد در آمریکا، تقویت انتظارات از کاهش زودهنگام نرخ بهره، کاهش بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده و انتشار گزارش‌ها از بازار کار به رشد اونس جهانی طلا کمک کرد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، فنی‌های بازار معتقدند مقاومت مهم بعدی انس محدوده 2363 الی 2365 است که در صورت شکستن آن مسیر صعودی تداوم خواهد داشت.

سرنوشت قیمت ها در بازار ارز هم به مانند طلا و سکه نزولی بود و دلار هرات معاملات را در حالی به پایان رساند که با ورود به کانال کاهشی، 60 هزار و 400 تومان قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی هم در محدوده رنج نوسان داد و با افزایش نسبی در میانه کانال 60 هزار تومان قرار گرفت.

معامله گران معتقدند قیمت سکه مرز حمایتی مهم 42 میلیون و 200 هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت عقب نشینی از آن می تواند کاهش بیشتری را تجربه کند و به کانال 41 میلیون تومان بازگردد؛ روندی که لازمه آن تثبیت روزانه سکه در زیر این مرز و همچنین تداوم روند کاهشی درهم و دلار به مانند معاملات روز گذشته است. همچنین براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، گروهی دیگر از فعالان بازار هم پیش بینی می کنند، در صورت عدم نوسان دلار به عنوان اولین و مهم ترین مولفه اثرگذار بر قیمت سکه، فلز گرانبهای داخلی پشت دست اونس بازی کند و مسیر افزایشی را در پیش بگیرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قیمت سکه در دوراهی / دلار زیر پای سکه را خالی می‌کند؟/ بازی سکه پشت دست اونس / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 14 تیر 1403 2