پنج‌شنبه 19 مهر 1403

لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شد

نمایندگان مجلس موافقت کردند تا لایحه اصلاح اسقاط خودرو برای بررسی مجدد به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگردانده شود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در نشست علنی امروز چهارشنبه (25 آبان) مجلس شورای اسلامی و در روند بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو، اصل این لایحه به رأی گذاشته شد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

رئیس مجلس: اسقاط خودرو در کشور نباید تعطیل شود

لازم به ذکر است پیش از رأی گیری این گزارش دکترقالیباف، گفت: این ماده واحده مغایر ماده 30 و بند ب ماده 46 برنامه پنجم توسعه است زیرا در آن جا تکلیف شده تا سالانه 20 درصد خودروها را اسقاط کنیم، عملا در این لایحه اسقاط تبدیل به یک و نیم درصد شده و اسقاط از رده خارج می شود.

گفتنی است پس از عدم موافقت نمایندگان با این طرح رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه این مسئله موضوع مهمی است آن را به کمیسیون برمی گردانیم هرچند که می توانیم براساس آئین نامه حذف آن را نیز به رأی بگذاریم.

وی ادامه داد: بحث مربوط به حمل ونقل خصوصا حمل و نقل جاده ای موضوع جدی ما است و باید آن را حل کنیم

همچنین نمایندگان در روند بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه به منظور تامین نظر شورای نگهبان یک تبصره به عنوان تبصره 3 به ماده واحده این لایحه الحاق کردند که براساس آن عبارت «رعایت موازین شرعی در سرمایه‌گذاری‌های موضوع ماده (1) این موافقتنامه الزامی است» به آن الحاق می شود.