یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

لبنان - ایران فعلا فقط از یوتیوب ببینید!/ بازی تیم ملی از تلویزیون پخش می شود؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لبنان - ایران فعلا فقط از یوتیوب ببینید!/ بازی تیم ملی از تلویزیون پخش می شود؟

مشکل عجیبی درباره پخش بازی لبنان - ایران بوجود آمده که شاید حتی پخش بازی را از طریق تلویزیون کنسل کند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیدار ایران با لبنان پنجشنبه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه صیدا برگزار می شود. این بازی برای ایران صدرنشین که با حواشی گوناگون به لبنان سفر کرده اهمیت دوچندانی دارد. به ویژه اینکه لبنان در این رقابتها تیم چغری نشان داده که سخت شکست می‌خورد.

در لبنان اما حواشی و مشکلات دست از سر تیم ملی برنمی‌دارند. انتخاب استادیوم محقر و قدیمی صیدا در جنوب لبنان برای این بازی یکی از ترفندهای لبنانی‌ها برای تحت فشار قرار دادن ایران بوده. آنها به جای ورزشگاه اصلی بیروت، استادیوم صیدا را انتخاب کرده‌اند که با توجه به زمین نه چندان مناسب و قدیمی ساز بودنش بازی در آن دشوارتر است. از طرفی زمینی که لبنانی‌ها برای تمرین آن را در اختیار ایران قرار داده‌اند، چمن مصنوعی دارد و همین مشکلات را برای انجام تمرین برای تیم ایران بیشتر کرده. در حقیقت تیم ایران تا پیش بازی در چمن مصنوعی تمرین می‌کند و در روز بازی در چمن طبیعی به میدان می‌رود.

اینها اما تمامی مشکلات فوتبال ایران در لبنان نیستند. مشکل جدید اما این بار به مستطیل سبز مربوط نمی‌شود. مشکلی عجیب که شاید حتی پخش بازی را از طریق تلویزیون کنسل کند!

ظاهرا فدراسیون فوتبال لبنان برای پخش تلویزیونی بازی تیم ملی با ایران در انتخابی جام جهانی با AFC به توافق نرسید و این بازی پخش نخواهد شد. پخش بازی های رسمی ملی در آسیا برای پوشش تلویزیونی تحت انحصار AFC است و کنفدراسیون فوتبال آسیا طبق استانداردهای خود رفتار می‌کند. در حقیقیت شبکه‌های تلویزیونی کشورها برای پوشش بازی‌های ملی رسمی باید با AFC به توافق رسیده و شروط ان را رعایت کنند. در همین راستا تلویزیون لبنان ظاهرا با AFC دچار مشکل شده و از همین رو قادر به پخش این بازی نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا توافق اولیه خود با شبکه لبنانی «ام تی وی» را در خصوص پخش زنده مسابقات لغو کرده است. از همین رو AFC تصمیم گرفته سیگنال‌های این بازی را از طریق یوتیوب رسمی خود پخش کند. اتفاقی که از منظر کیفیت و البته دسترسی شرایط دشواری بوجود خواهد آورد و پخش آن را در سطح قاره به ویژه ایران که یک طرف ماجراست را با اما و اگر مواجه ساخته. انتشار این خبر موجی از نگرانی را در میان دوست‌داران فوتبال ایران بوجود آورد که این بازی پخش نشده و از تماشای بازی تیم ملی محروم خواهند ماند.

با این وجود امروز از بیروت خبر رسید که این مشکل سبب شده تا مقامات لبنانی به ماجرا ورود کنند و در پی رفع آن برای پخش استاندارد تلویزیونی باشند.

پس از انتشار خبر مبنی بر لغو قرارداد تلویزیون لبنان با AFC به دلیل شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا، تماس‌های وزرای ذی ربط در دولت لبنان برای حل این مشکل تسریع یافت. ظاهرا چهره های بلندپایه ای وارد خط مذاکرات کنفدراسیون فوتبال آسیا و دولت لبنان شدند تا حق پخش مسابقات این تیم را به تلویزیون رسمی لبنان اعطا کنند.

با توجه به ورود مقامات بلندپایه لبنانی به ماجرا مذاکرات در ساعات آینده به سمت دیگری خواهد رفت تا هواداران لبنانی فقط از طریق تلویزیون و ارتباط زمینی بتوانند بازی های لبنان را تماشا کنند. تلویزیون لبنان از پخش زمینی عالی برخوردار است، زیرا تنها کانالی در لبنان است که این قابلیت ها و شرایط تحمیل شده توسط کنفدراسیون فوتبال را داراست.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد برخلاف اخبار اولیه، امواج این بازی در نهایت با کیفیت مطلوب دریافت شده و دوستداران تیم ملی برای تماشای بازی تیم ملی مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام /